Cine sunt directorii care au transformat RATB in mosie proprie

Luni, 15 Aprilie 2013, ora 15:20
12801 citiri
Cine sunt directorii care au transformat RATB in mosie proprie

In urma unui control al Guvernului la RATB s-au descoperit nereguli grave in administrarea fondurilor Regiei de Transport Bucuresti (RATB), in perioada in care aceasta a fost condusa de Adrian Crit si Viorel Popescu.

Potrivit raportului, RATB a platit peste 100 de milioane de lei pentru sase stilouri cu pentia de auri si platina, oferite membrilor din Consiliul de Administratie. In plus, 300 de milioane de lei au fost cheltuiti pentru produse de patiserie si cafea.

RATB, care in 2010 si 2011 a raportat un profit contabil zero, a primit din bugetul local putin peste un miliard de lei, in 2010 si 2011, fara ca in documentele contabile ale regiei sa fie justificat modul de repartizare a subventiilor, pentru care erau destinati acesti bani.

Din pierderile inregistrate in intervalul 2010- 2012, peste 3,65 milioane lei au disparut la cantina si la bufetele din incinta Regiei, 750.000 de lei s-au risipit la casa de odihna din Predeal, iar restul de aproape 390.000 de lei la asociatia sportiva.

Actualul director al RATB, Adrian Campurean, nu este strain de aceste cheltuieli. El a fost membru in Consiliul de Administratie in ultimii patru ani.

Adrian Chit - contracte pe sub mana

Adrian Crit a fost numit la conducerea RATB in iunie 2010, dupa ce anterior fusese director tehnic la Registrul Auto Roman. El a avut un salariu de 4.785 de lei pe luna. Crit a fost presedintele Organizatiei Oamenilor de Afaceri din cadrul organizatiei PDL din sectorul 6.

Adrian Crit a stat la carma Regiei mai putin de un an si cinci luni (din iunie 2010 pana in noiembrie 2011). Inaintea lui, Gheorghe Aron a fost director in perioada 2004-2010. Traian Neghirla a fost director intre anii 2000 si 2004. Cel mai longeviv director RATB a fost Gheorghe Popescu, omul care a condus fostul ITB de la inceputul anilor '90 pana in 2000.

De numele lui Adrian Crit se leaga un contract "dubios" incheiat intre RATB si Astra Vagoane Calatori, in valoare de 600 de milioane de euro, pentru constructia de tramvaie.

Anterior semnarii contractului, Adrian Crit, a luat un credit de 250.000 de lei de la Banca Comerciala Feroviara (BCF), al carei proprietar era Valer Blidar, care detinea, in acelasi timp, si Astra Vagoane. Tot Valer Blidar a garantat, cu un cont personal, imprumutul directorului Adrian Crit, potrivit Revistei Kamikaze.

Viorel Popescu are o avere uriasa

Viorel Popescu a fost director general al RATB in perioada noiembrie 2011 - octombrie 2012, venind la conducerea regiei in urma revocarii lui Adrian Crit.

Viceprimarul Capitalei la acea data, Mircea Raicu, a spus ca schimbarea lui Crit este o "hotarare politica", determinata de rezultatele activitatii de manager.

Viorel Popescu a avut aceeasi soarta: a fost demis tot ca urmare a managementului defectuos. El a mai lucrat in trecut la directia de inspectii a Primariei Generale si la Administratia Strazilor.

Viorel Popescu detine terenuri cu o suprafata totala de aproape 19.000 de metri patrati, in localitatile Mogosoaia, Horezu, Bucuresti si Crevedia. El mai are o casa cu suprafata de 260 de metri patrati si patru apartamente, dintre care doua cu o suprafata de peste 100 de metri patrati.

Viorel Popescu are o avere de peste 334.000 de euro, potrivit propriei declaratii de avere.

Acesta si-a adunat averea din functia de director general al RATB, pentru care a fost remunerat cu 6.314 lei pe an si din functia de director general al Euroland SRL, pentru care a fost platit cu 3.605 lei pe an.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#director RATB anchetati, #RATB bani delapidati, #RATB contracte ilegale , #Management