Lasand la o parte faptul ca multe ajung sa „zaca”, luni intregi, in parcari de pe la marginea Bucurestiului, unele ajung sa fie vandute, la pachet, peste granita.
Preturile obtinute astfel de companiile de leasing ce gasesc clienti „in afara” sunt mai bune decat cele pe care le obtin, in general, pe piata interna. Cei mai multi clienti prefera sa dea banii toti odata, incantati ca pot negocia pretul „la pachete” de cel putin patru automobile, sustin oficialii societatilor de leasing.
„Cumparatorii acestor bunuri returnate sunt persoane fizice sau juridice, atat romane, cat si straine. Acestea cumpara un singur bun sau mai multe unitati si, in cele mai multe cazuri, achizitiile se fac cu plata integrala, aceasta si datorita faptului ca pot beneficia de avantajul negocierii pretului. In prezent, la nivel international, exista interes pentru aceste achizitii din partea unor clienti din tari precum: Ungaria, Olanda, Polonia, Germania, Moldova, Albania, Grecia, Slovacia care obisnuiesc sa achizitioneze cu plata integrala mai multe unitati la pachet”, a declarat pentru Gandul Mihaela Mateescu, director general Raiffeisen Leasing.
Stramtorati, clientii care nu mai reusesc sa isi achite ratele timp de doua-trei luni consecutiv la masina in leasing sunt executati silit de compania de leasing si pierd atat masina, cat si avansul si ratele pe care le-au platit pana la momentul respectiv.
Potrivit unor informatii din piata de leasing, numarul masinilor reposedate de companiile de leasing a depasit in prezent 11.000 unitati.