Alexandru Stânean, CEO TeraPlast, a participat la cea de-a cincea ediție a Quarterly Report, evenimentul #1 pentru companii la BVB, organizat de Ziare.com, alături de partenerul principal TradeVille, marți, 10 septembrie, la ONE Tower.
Alexandru Stânean a făcut parte din panelul ”Oportunități în Est”, în cadrul căruia a discutat despre planurile de dezvoltare și extindere a companiei, dar și despre investiții.
”Din păcate, economia europeană în general și, aș spune industria europeană în particular, nu trece prin cea mai bună perioadă a ei, lucru care se vede inclusiv în rezultatele financiare ale companiilor din sectorul industrial de pe BVB. Din acest punct de vedere, oportunitățile devin din ce în ce mai multe, iar așteptările de multipli scad. Suntem deosebit de încrezători că planurile noastre de dezvoltare vor putea fi implementate în condiții foarte avantajoase pentru acționarii noștri, iar orizontul pe termen lung, după ce depășim acest moment mai puțin fast pentru industria europeană, să găsească TeraPlast cu o amprentă geografică extinsă foarte mult ca să poată beneficia de creșterile care urmează. Din acest motiv avem în derulare majorarea de capital social a cărei primă fază s-a închis azi (n.r. - 10 septembrie)”, a explicat Alexandru Stânean pe scena Quarterly Report.
În ciuda faptului că primul semestru din 2024 a fost marcat de TeraPlast cu o pierdere netă, pe fondul creșterii cheltuielilor operaționale, compania estimează un profit net de 10 milioane de lei la sfârșitul anului. CEO-ul TeraPlast arată că se bazează atât pe businessul de instalații, cât și pe cele două linii de business noi, Opal și TeraBio Pack.
”Tradițional, ultimele două trimestre din an tind să fie cele mai bune pe sezonalitatea standard a businessului nostru. Ne bazăm în special pe businessul de instalații care a avut un început de an foarte bun, cu creșteri de volume de 50%. De asemenea, ne bazăm pe faptul că cele două linii de business noi - de ambalaje flexibile, vor depăși faza pionieratului și vor ajunge la maturitate, trecând de pragul de break-even. În ultimii doi ani, businessul tradițional al TeraPlast a produs consistent profitabilitate, cash flow, însă acestea au fost investite în pornirea celor două businessuri, brandul Opal și TeraBio Pack. Ne bazăm ca în a doua parte a anului ca pionieratul acesta să se încheie și atunci să vedem profitabilitatea acestor investiții. Pe de altă parte, să facem bugete devine deosebit de dificil în condițiile în care predictibilitatea investițiilor publice, care este un driver foarte mare pentru sectorul de instalații, devine din ce în ce mai greu de făcut. Știm ce bani sunt disponibili din fonduri europene, știm ce bani sunt disponibili din cele naționale, din păcate nu știm care e ritmul în care ei se vor cheltui”, mai spune Alexandru Stânean.
Investiții de 100 de milioane de euro în ultimii ani
Alexandru Stânean a vorbit de asemenea despre investițiile făcute în ultimii ani, care se vor transforma în rezultate financiare.
”În mod evident, piața nu recunoaște cele peste 100 de milioane de euro pe care noi le-am investit în ultimii ani, dar nu-i vina pieței. Piața recunoaște profitabilitate, scădere a gradului de îndatorare, cash-flow. Faptul că avem o fabrică de două ori mai mare în Bistrița, faptul că avem o fabrică în Republica Moldova, sau doua fabrici în Ungaria și Austria, nu sunt instrumente palpabile decât pentru niște industriași ca noi. Ele trebuie să producă rezultate care să devină palpabile pentru investitorii de la bursă. Acesta este motivul pentru care încă nu sunt recunoscute de investitori, evident, trecem printr-o perioadă în care integrăm aceste achiziții, în care consolidăm investițiile făcute inclusiv în Bistrița, vrem, pe lângă consolidare, să continuăm extinderea. Încercăm să le facem pe toate cât de bine putem și în momentul când aceste investiții se vor transforma în rezultate financiare, sunt convins că piața le va recunoaște”.
(Panelul ”Oportunități în Est” poate fi urmărit integral între 4:01:13 - 4:28:57)
...citeste mai departe despre "Alexandru Stânean (TeraPlast) la Quarterly Report: ”Ne bazăm în special pe businessul de instalații care a avut un început de an foarte bun, cu creșteri de volume de 50%”" pe Ziare.com