Industria de divertisment va creste cu 8,8% anual

Marti, 02 August 2011, ora 12:48
1425 citiri
Industria de divertisment va creste cu 8,8% anual

Industria de divertisment si media va creste cu un ritm mediu anual de 8,8% pana in 2015, dupa doi ani de crestere lenta, sub media inflatiei, conform unui raport PwC.

Valoarea totala a pietei de media din Romania va creste de la 2,5 miliarde de dolari in 2010 la 3,8 miliarde in 2015, dupa cum reiese din raportul PricewaterhouseCoopers Global Entertainment and Media Outlook 2015.

Cea mai mare parte a acestei cresteri va veni din segmentul accesului la Internet, care va inregistra un ritm mediu anual de crestere de 12,9% in perioada mentionata, in vreme ce cheltuielile de publicitate vor inregistra un ritm de expansiune de 8,9%.

Cheltuielile consumatorilor pentru produse media vor avea cea mai lenta evolutie, atingand o rata medie de crestere de 4,7%.

Piata de divertisment si media din Romania va fi cea de-a treia cea mai dinamica din regiune, dupa cele ale Turciei (care va inregistra o rata anuala medie de crestere de 13,2%) si Rusiei (11,7%), dar inaintea Poloniei (7,1%), Republicii Cehe (6,8%), si Ungariei (6,2%).

Cu toate acestea, in cifre absolute, piata de divertisment si media din Romania va ramane printre cele mai mici din regiune, reprezentand aproximativ o zecime din valoarea pietei din Rusia (35,7 miliarde de dolari pana in 2015).

"Aceasta este epoca de aur a consumatorului, cererea pentru produsele media digitale fiind in crestere si devenind regula.

In multe piete, industria de divertisment si media a fost profund afectata de perioada de recesiune pe masura ce consumatorii si-au accelerat migratia catre mediul online, ajutati fiind si de revolutionarea tehnologiilor", a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanta de Management, PwC Romania.

In anul 2010, economia globala a inceput sa-si revina dupa declinul accelerat inregistrat in 2009, iar imbunatatirea climatului economic a jucat un rol important in revirimentul industriei de divertisment si media, care a crescut la nivel global cu 4,6%.

Unele tari, in principal China si India, nu au fost deloc afectate de recesiunea globala si au inregistrat rate ridicate de crestere ale cheltuielilor pentru produse media si de divertisment, insa in alte tari care au fost sau sunt inca impovarate de niveluri ridicate ale datoriei publice si instabilitate politica, industria de divertisment si media se straduieste sa reia ritmuri similare de crestere.

Raportul PwC prognozeaza ca in urmatorii 5 ani, cheltuielile agregate la nivel global pentru produsele industriei media si divertismentului vor creste de la 1,4 trilioane de dolari in 2010 la 1,9 trilioane in 2015, o rata anuala medie de crestere de 5,7% generata in principal de cresterea economica generala, dar si de accelerarea trecerii de la produsele media traditionale la cele digitale.

In prezent, componenta digitala reprezinta 26% din cheltuielile totale, dar, pana in 2015, PwC estimeaza ca ponderea cheltuielilor pe produse media digitale va creste la 33,9%.

Publicitatea, cel mai pro-ciclic segment al industriei de divertisment si media, a inregistrat cel mai mare reviriment, crescand cu 5,8% in 2010, dupa o scadere de 11% in 2009. In total, cheltuielile de publicitate vor inregistra o rata anuala medie de crestere de 5,5% de la 442 de miliarde de dolari in 2010 la 578 miliarde in 2015.

Cheltuielile consumatorilor s-au imbunatatit de asemenea, crescand cu 2,2% in 2010, dupa o scadere de 0,4% in 2009.

In schimb, evolutia cheltuielilor pentru accesul la Internet a ramas aproape neafectata de recesiune, crescand cu 9,2% atat in 2009, cat si in 2010, si sunt asteptate sa se majoreze de la 270 de miliarde de dolari in 2010 la 408 miliarde in 2015, o rata medie anuala de crestere de 8,6%. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Cum a anunțat scumpirea dulciurilor sfârșitul unei epoci într-una dintre marile economii globale
Cum a anunțat scumpirea dulciurilor sfârșitul unei epoci într-una dintre marile economii globale
După criza cauzată de pandemia de coronavirus, inflația galopantă a afectat chiar și una dintre cele mai rezistente economii ale lumii. Pentru Japonia, șocul a început în 2022, când o...
Scăderea inflației la 6,6% nu înseamnă că am scăpat de prețuri ridicate. „Oamenii nu mai consumă, sunt deja epuizați și sărăciți”
Scăderea inflației la 6,6% nu înseamnă că am scăpat de prețuri ridicate. „Oamenii nu mai consumă, sunt deja epuizați și sărăciți”
Rata anuală a inflației a coborât în luna martie 2024 la 6,61%, de la 7,23% în februarie, în condițiile în care mărfurile alimentare s-au scumpit cu 2,81%, cele nealimentare cu 8,06%, iar...
#media, #distractie, #entertainment, #industrie media, #raport pwc, #rata inflatie, #inflatie , #stiri PWC Romania