Increderea companiilor in economie a iesit din criza. Cand urmeaza restul?

Marti, 01 Februarie 2011, ora 00:28
1377 citiri
Increderea companiilor in economie a iesit din criza. Cand urmeaza restul?

La doi ani distanta de punctul de maxim al crizei, increderea directorilor generali din intreaga lume in cresterea economica viitoare a revenit aproape la nivelurile inregistrate anterior crizei.

Potrivit studiului Global CEO Survey realizat de PricewaterhouseCoopers, la care au participat 1201 de directori generali din intreaga lume, 48% din acestia au declarat ca sunt "foarte increzatori" in privinta cresterii economice viitoare in urmatoarele 12 luni.

Imbunatatirea este semnificativa fata de anul trecut, cand doar 31% dintre directorii generali se declarau "foarte increzatori", si se apropie de nivelul de optimism de 50% atins in 2008 la momentul debutului crizei economice.

In total, 88% din directorii generali au declarat ca sunt intr-o oarecare masura increzatori in perspectivele de crestere pentru urmatoarele 12 luni, fata de 81% care declarau acelasi lucru anul trecut.

Pe termen mai lung, 94% din directorii generali se declara increzatori in perspectivele de crestere in urmatorii 3 ani, in crestere cu 2 puncte procentuale fata de nivelul inregistrat anul trecut.

Revenirea increderii s-a facut remarcata pe toate continentele,
directorii generali din India, Austria, Columbia, Peru, China, Thailanda si Paraguay fiind deosebit de optimisti cu privire la perspectivele pe termen scurt.

Nu este si cazul Europei de Vest, unde doar cei din Germania fac exceptie.

Aproape 80% din managerii germani se declara "foarte optimisti", un procent de patru ori mai mare decat cel inregistrat anul trecut, cand numai 20% raspundeau astfel.

Directorii generali au identificat China drept principalul motor al cresterii economice globale. China a fost mentionata de 39% dintre directorii generali, urmata de Statele Unite 21%, Brazilia 19, si India cu 18%.

Totodata, China, Statele Unite si India au fost identificate drept cele mai importante surse viitoare de produse si materii prime.

Studiul PwC arata si ca 90% din directorii generali se asteapta ca operatiunile lor din Asia sa creasca in urmatoarele 12 luni, urmate de cele din America Latina 84%, Africa 75%, Orientul Mijlociu 72% si Europa de Est 70%.

Numai o treime dintre respondenti au declarat ca tara lor de origine ofera potential ridicat de crestere.

Dezvoltarea de noi produse si servicii, principalul obiectiv in 2011

Din punct de vedere strategic, directorii generali cred ca cele mai bune oportunitati pentru crestere in urmatoarele 12 luni vor veni din dezvoltarea de noi produse si servicii si din cresterea cotei de piata pe segmentele pe care companiile sunt deja prezente (29%), dar si din patrunderea pe noi piete de desfacere (17%).

Alte optiuni luate in calcul de catre directorii generali au fost achizitiile, aliantele si parteneriatele de tip joint venture.

"Directorii generali au depasit mentalitatea de bunker din perioada de varf a recesiunii cand cuvantul de ordine era supravietuirea. In prezent, acestia vad noi oportunitati de crestere, chiar si pe termen scurt, si sunt determinati sa profite de pe urma imbunatatirii climatului economic global si a cererii sporite", a declarat Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC Romania.

Citeste continuarea pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#increderea in economie, #companii, #criza , #stiri PWC Romania