Clientii ar renunta mai usor la telefon si cablu TV decat la conexiunea Internet

Joi, 26 Noiembrie 2009, ora 13:11
1825 citiri
Clientii ar renunta mai usor la telefon si cablu TV decat la conexiunea Internet

Clientii operatorilor telecom ar renunta cel mai usor la linia telefonica fixa si la cablul TV, conexiunea la Internet fiind ultima optiune a acestora in directia reducerii cheltuielilor, pe fondul manifestarii crizei financiare, a declarat, joi, Gabriel Mustatea, director in cadrul PwC Romania.

"Clientii considera ca pot renunta cel mai usor la linia telefonica fixa si la cablul TV. Linia fixa poate fi usor inlocuita de telefonul mobil. La cablul TV se poate alege un pachet mai ieftin sau/si se poate substitui cu continut online. Putini sunt insa dispusi sa renunte la conexiunea la Internet", a spus Mustatea, prezent la Mediafax Talks about Telecom Industry.

Studiul "Impactul crizei asupra obiceiurilor de consum telecom si media", realizat in Statele Unite ale Americii de catre Communispace la cererea PwC, a evidentiat faptul ca abonatii nu sunt dispusi sa renunte la Internet si continut, chiar daca sunt mai atenti la costuri, acestia cautand insa operatori care ofera oportunitati de a face economii.

De asemenea, studiul a mai evidentiat ca utilizatorii doresc libertate in personalizarea pachetelor de servicii de telecomunicatii si vor sa plateasca doar pentru serviciile de care au cu adevarat nevoie.

"Clientii apreciaza prin fidelitate serviciile si suportul de calitate, dar si rasplatirea loialitatii. Nu sunt de acord cu acordarea de tarife mai mici clientilor nou atrasi, in detrimentul celor vechi. Totodata, clientii nu agreeaza reclamele transmise pe mediile de comunicare personale, dar ar fi dispusi la un compromis in schimbul unor beneficii", a spus Mustatea.

Conform unui alt studiu prezentat de Mustatea, principalele criterii in selectie unui operator de telecomunicatii sunt acoperirea retelei, raportul pret-beneficii si notorietatea companiei, care, impreuna, au o pondere de peste 80% in decizia viitorilor abonati, la nivel international.

Efectuat anual, studiul "Mobilitatea personala" a luat in calcul raspunsurile a circa 7.400 de angajati ai PwC, la nivel global.

"Studiul a mai scos in evidenta ca 85% dintre respondenti detin unul sau mai multe telefoane mobile, iar smartphone-urile sunt in crestere de popularitate. De asemenea, magazinele de profil sunt canalul cel mai popular de achizitie a unui terminal", a spus Mustatea.

El a adaugat ca pretul, design-ul si durata de consum a bateriei terminalului sunt principalele criterii de selectie a dispozitivelor mobile, iar cu cat nivelul de utilizare este mai mare, design-ul devine mai important decat pretul.

"Concluzionand, criza a determinat clientii sa devina mai selectivi si mai pretentiosi si nu se vor schimba usor. Loialitatea clientilor are un pret din ce in ce mai mare. Terminalele mobile vor acoperi mai multe nevoi practice, cum ar fi microplati sau controlul accesului. Pe de alta parte, presiunea pe operatori si producatorii de tehnologie este in continua crestere, atat dinspre clienti, cat si dinspre actionari, iar castigatori vor fi cei ce vor oferi conectivitate permanenta, calitate si viteza", a mai spus Mustatea. e, a declarat, joi, Gabriel Mustatea, director in cadrul PwC Romania.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Motorola a lansat trei smartphone-uri noi: Edge 50 Pro, Edge 50 Fusion și Edge 50 Ultra
Motorola a lansat trei smartphone-uri noi: Edge 50 Pro, Edge 50 Fusion și Edge 50 Ultra
Motorola a anunțat lansarea a trei noi modele de smartphone-uri: Edge 50 Pro, Edge 50 Fusion și Edge 50 Ultra. Dintre acestea, Edge 50 Ultra reprezintă vârful de gamă, aducând...
#telefon, # cablu, # conexiune internet, # reducere cheltuieli , #stiri PWC Romania