Piata de publicitate online din Romania: 30 milioane de euro in 2012

Luni, 23 Aprilie 2012, ora 09:01
3182 citiri
Piata de publicitate online din Romania: 30 milioane de euro in 2012

Piata de publicitate online din Romania este in prezent in jur de 30 de milioane de euro, iar Google nu detine inca 50% din piata, asa cum o face in Statele Unite.

Google, care in Statele Unite are 52-54% din piata, cu venituri totale de 36,5 miliarde de dolari din adertising, are mai putin de 50% din piata online din Romania, adica in jur de 8-9 milioane de euro, potrivit lui Orlando Nicoara, directorul general al Mediafax Group.

Oficialul scrie pe blogul sau ca se bazeaza "pe informatie si matematica".

"Au in jur de 8-9 mil. euro/an (n.r. Google). Piata, cu tot cu ei si Facebook si long tail, e undeva peste 30 mil euro", spune Nicoara.

Piata de publicitate online din Romania nici nu exista in comparatie cu piata de publicitate online din Statele Unite, care a fost anul trecut de 31 de miliarde de dolari, in crestere cu 22% fata de anul precedent.

Cea mai mare crestere a pietei din SUA a inregistrat-o piata de publicitate online pe mobil, de 149%, pana la 1,6 miliarde de dolari.

In Romania, piata de publicitate online pe mobil va fi undeva intre opt si noua milioane de euro, a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, mobile marketer si fost director general al Voxline Communications.

Publicitatea online din Romania in 2011

Publicitatea online a generat venituri de 22,6 milioane de lei in prima jumatate din 2011, conform unui studiu ROADS derulat de IAB Romania si PWC.

Veniturile cele mai mari au fost obtinute din bannere sau reclame integrate in textul paginii. Acest tip de publicitate este urmat de formatele de tip pop-up si de continut sponsorizat.

"Cred ca anul 2012 va fi anul revolutiilor si chiar daca formatele de publicitate cel mai des intalnite vor ramane cele clasice, se va pune mai mult accent pe gasirea unora noi, creative, care in acelasi timp sa fie mai putin agresive si intruzive. De asemenea, din punctul de vedere al clientilor cred ca vom avea cateva rasturnari de top. Educatia online a marilor companii este in crestere si cred ca acest lucru se va concretiza in alocarea de bugete din ce in ce mai mari spre industria online, fiindca aici rezultatele sunt mai usor masurabile si scalabile", potrivit lui Adrian Ghisa, country manager Carnation Group Romania.

Veniturile totale din publicitatea online ale companiilor care au participat in studiul ROADS se ridica la 43,7 milioane lei pentru primele sase luni din 2011.

Studiul ROADS furnizeaza semestrial date privind piata publicitatii online din Romania, cea mai recenta editie acoperind perioada 1 ianuarie-30 iunie 2011.

Datele pentru semestrul doi al anului 2011 (1 iulie - 31 decembrie) vor fi disponibile in urmatoarea perioada, aprilie-mai.

Publicitatea online din Marea Britanie

Piata de publicitate online din Marea Britanie ar putea ajunge la cinci miliarde de lire sterline anul acesta, fata de 4,78 miliarde de lire sterline generate in 2011, potrivit The Guardian.

Piata britanica de publicitate online va inregistra anul acesta cea mai mare crestere din 2007, de 14,4% fata de anul 2011.

Ca in in cazul pietei din Statele Unite, cea mai mare crestere se datoreaza dispozitivelor mobile (tablete, smartphone-uri), segment in care piata de publicitate online din Marea Britanie a crescut cu 157% fata de 2011, pana la 203 milioane de lire sterline.

#piata publicitate online Romania, #piata publicitate online SUA, #advertising online, #Orlando Nicoara estimari piata , #Piata publicitate online Romania