Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sultanii luxului

Sultanii luxului
Un brand de lux nu apare de pe o zi pe alta. Fie ca este vorba de creatori de imagine, designeri sau stilisti celebri, orice succes are in spate o poveste inceputa in urma cu zeci de ani, presarata cu pasiune si daruire si inchegata de dorinta de a reprezenta o referinta pe piata mondiala de lux. Revista Fortune a intocmit si anul acesta topul celor mai cunoscuti proprietari de branduri de lux.


 



“Regii
Casmirului”



 



 



 



 



 



 



De cand au preluat fraiele afacerii cu textile a familiei
in 1970, fratii Loro Piana au transformat-o intr-o marca de lux, cu mai mult de
600 milioane de dolari in vanzari anuale. “Conglomeratul de casmir”
administreaza acum 111 magazine in toata lumea, in timp ce fabricile detinute
de fratii


Piana se concentreaza pe designul de calitate.



 



 



 



Selectionand din toata lumea materia prima de lux,
compania isi aduce casmirul din China si Mongolia, lana din Australia si Noua
Zeelanda, si
vicuna - ruda din Anzi a lamelor, cu o lana foarte moala si foarte
scumpa- din Peru.



 



 



 



In Italia, afacerea de familie a atins dimensiunile unei
corporatii. Presedintele si Directorul Executiv General Pier Luigi, si
co-Presedintele Sergio schimba intre ei titlurile la fiecare 3 ani.



 



 



 



 



 



 



“Creatorii
de imagine”



 



 



 



 



De la podiumurile din Paris la magazinele care vand
masute de cafea, acesti oameni “construiesc” imaginea celor mai importante “suflete
ale modei”. Karl Templer a realizat reclamele de la Gap  si este directorul de creatie de la
Interview.



 



 



 



 



Maestrul fotograf  si retusator in acelasi timp, Pascal Dangin
face modelele sa arate chiar si mai bine. Stefan Beckman concepe designul
pentru spectacolele de moda ale creatorului Marc Jacobs si fundalul pentru
Estee Lauder, iar omul de publicitate Doug Lloyd a creat campaniile pentru
Gucci si Tommy Hilfiger, considerate printre cele mai sexy si sclipitoare
campanii.



 



 



 



 



Dincolo de prelucrarea si imbunatatirea simtitoare a
machiajelor, expertul Pat McGrath a ajutat la dezvoltarea liniei de cosmetice
Procter & Gamble, in functia de Director Creativ al Designului.



 



 



Fotograful Craig McDean, cel care a realizat pozele
pentru reclamele Dior imparte succesul cu modelul Raquel Zimmerman, un
fotomodel recunoscut la nivel international.



 



 



 



 



 “Titanul”



 



 



 



 



 



 



 



 



 






In functia de Presedinte, Director General Executiv si
actionar la LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton), Bernard Arnault detine mai mult
de 24 miliarde dolari, avand  un portofoliu
compus din 50 de branduri  foarte variate, de la Fendi pana la principalul
magazin duty-free.



 



 



 



 



Work a inceput deja munca la Fundatia Louis Vuitton
pentru Creatie, situata in inima strazii Bois de Boulougne - un centru de
design, si in acelasi timp locul unde lucreaza Frank Gehry (Gehry detine viile
Chateau Cheval Blanc si Chateau d'Yquem).



 



 



 



“Pazitorii
de porti”



 



 



 



Stabilirea unei
tendinte pentru magazin si aprovizionarea acestuia cu marfuri care sa fie pe
placul publicului, este o actiune ce necesita atat viziune cat si stil.



 



 



Potrivit Fortune, urmatorii
au aceste calitati din plin: incepand cu Linda Fargo care supravegheaza
departamentul de moda feminina, vitrinele  si  decorul din interior, Bergdorf Goodman, Ron
Frasch, Presedintele Saks si directorul de vanzari  si pana la 
Ken Drowning,  director de moda.
Toti acestia au grija de  Neiman Marcus –
un magazin de moda select  din Statele
Unite ale Americii.



 



 



Evaluarile lor sunt
deosebit de importante, cu atat mai mult cu cat pana si marile case de moda  risca sa piarda din clienti.  



 



 



“Prima familie“








 



 



 



 






Inceputul firmelor
de lux a fost in  1837, cand Thierry
Hermes si-a deschis un magazin de hamuri in Paris. De-a lungul secolului,
urmasii lui au transformat afacerea intr-un magazin prosper. Bunuri confectionate  din piele, cum ar fi geanta Birkin cu semnatura  realizata din matase, au devenit un simbol
pentru elita mondiala.



 



 



 



 



In ultimul an, 80%
din cele 2.5 miliarde de dolari obtinute din vanzari au venit din afara tarii,
24% dintre acestea fiind inregistrate in Japonia.



 



 



 



Hermes, o companie cu
o traditie de  171 de ani, a ramas in
grija familiei chiar si dupa ce Patrick Thomas 
a devenit director executiv in 2004. Mostenitorii sai continua sa
detina  40% din actiuni si sunt o
prezenta dominanta in conducerea companiei. 
Cea de a 6-a generatie, Pierre-Alexis Dumas  si 
Pascale Mussard, mentin traditia Casei in postura de directori
artistici.



 



 



 



Stilistii



 



 



 



Costumele din velur purtate de “mamele fotbaliste” (o
expresie folosita foarte des in America si care defineste mamele copiilor
jucatori de fotbal) la cumparaturi, sunt o dovada care atesta succesul
inregistrat de Pamela Skaist-Levy si Gela Nash-Taylor.



 



 



Ele sunt creatoarele liniei numita Juicy Couture, o
colectie de haine casual-chic, apreciata de vedetele de la Hollywood si
prezenta in majoritatea magazinelor de moda exclusiviste, de la  Barneys pana la Henri Bendel.



 



 



In 2003, Liz Claiborne a cumparat marca, incercand sa o
faca mai accesibila si mai atragatoare pentru publicul tanar. Investitia a fost
de 230 milioane de dolari si s-a dovedit profitabila, tinand cont de faptul ca
anul trecut vanzarile obtinute de Juicy Couture au depasit 500 milioane dolari.



 



 



Croitorii



 



 



 



 






Savil Row este unul dintre cele mai renumite ateliere de
croitorie din lume. Din 1906, elita oamenilor de afaceri, numerosi sefi de stat
si diplomati poarta costumele marca Savil Row.

Compania a conceput si haine pentru femei deosebite, cum
ar fi, de exemplu, Marlene Dietrich.



 



 



 



 



Printre caracteristicile care diferentiaza aceasta casa
de moda de celelalte se numara atentia acordata fiecarui client in parte.
Chiar si acum, croitorii experimentati de la
Andreson&Sheppard (o firma care face parte din complexul Savil Row) fac 34
de masuratori inainte de a termina un costum: 27 pentru sacou si 7 pentru
pantaloni.



 



 



 



Unul dintre putine lucruri care s-a schimbat in aceasta firma este
adresa, compania aflandu-se acum pe strada Old Burlington.



 



 



Rockerul



 


Desi angajatii sai poarta haine din colectia “ooze rock
& roll”, semnata de el insusi, John Varvatos nu este genul de om care sa se
multumesca cu o singura colectie.



 



 



Revista americana Fortune apreciaza ca designerul John
Varvatos are talentul si perspicacitatea in afaceri necesare pentru a deveni concurentul
lui Ralph Lauren.



 



 



 



Astazi, una dintre ambitiile creatorului de moda este sa
obtina un loc in topurile realizate de Fortune. Varvatos se bazeaza in special pe
doua firme, sperand ca una dintre ele sa fie prezenta in topul celor 500 de
companii mondiale.



 



 



 



Prima este Nike. Designerul a  lansat o colectie pret-a-porter pentru
Converse. (In 2003, Nike a cumparat compania Converse, achizitie pentru care a
platit 305 milioane dolari). A doua companie pe care se bazeaza Varvatos pentru
a fi clasata in top este VF Corp.










Articol de
Alexandra Grigore



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7112 ori