Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Saatchi&Saatchi lanseaza conceptul de shopping marketing

Saatchi&Saatchi lanseaza conceptul de shopping marketing
Intr-o industrie dinamica si in plina transformare, compania Saatchi&Saatchi vine cu o noutate, respectiv lansarea primei agentii specializate in comunicarea in magazin de pe piata romaneasca, Saatchi&Saatchi X. Noua companie propune solutii de business reunite sub umbrela conceptului de shopper marketing. Sub deviza A"turning shoppers into buyersA" compania ofera clientilor sai solutii si rezultate in si prin intermediul celui mai puternic mediu, punctul de vanzare.
Practic, conceptul de shopper marketing reprezinta cea mai noua tehnica de marketing prin care se identifica comportamentul consumatorului la punctul de vanzare, si prin care are loc transformarea consumatorului in cumparator.

De fapt, influentarea comportamentului de cumparare prin aceasta metoda se face prin repozitionare la raft, design-ul de ambalaj, POSM, actiuni in magazin, amenajarea mediului de retail, direct mailing si inovatie de produs. Toate aceste solutii sunt menite sa inlature bariera dintre cumparator si produs.

Conceptul de shopper marketing a fost definit pentru prima data de catre reprezentantii companiei Procter&Gamble si agentia Saatchi&Saatchi. Iar un exemplu de aplicare a conceptului de shopper marketing este aparitia carucioarelor in supermarketuri, prezente in magazin de foarte mult timp.

Cum se poate insa pune in aplicare acest concept? O prima modalitate este intelegerea comportamentului de cumparare al consumatorului, ceea ce ii influenteaza deciziile si actiunile, de ce cumpara sau nu un anumit produs, motivele care stau la baza unei alegeri a produselor, ce il opreste sa cumpere produsele respective, cum se simte in magazin, modul in care interactioneaza cu acesta.

Principalul avantaj al shopper marketing-ului se refera la o crestere a eficientei transmiterii unui mesaj catre cumparator. De exemplu, mesajele comunicate prin intermediul televiziunii, cel mai puternic canal media, pot fi ineficiente in momentul in care un cumparator se afla in fata raftului.

A"Un mesaj bine elaborat, plasat in magazin, poate cu usurinta invinge un mesaj competitor comunicat prin intermediul altor canaleA" spune Mona Opran, Managing Director Saatchi&Saatchi X.

Importanta shopper marketing-ului este cu atat mai mare cu cat magazinul este locul in care se pot naste si muri deopotriva branduri. Practic, daca produsul nu da un motiv de a fi cumparat, nu se creeaza nici acea relatie de apropiere cu consumatorul. Mai mult decat atat pozitionarea pe raft este cruciala pentru succesul unui produs.

De exemplu, un raft dezordonat cu produse similare dar ale unor producatori diferiti il va face pe consumator sa se orienteze spre cel pe care l-a cumparat data trecuta si pe care il recunoaste dupa eticheta.

In prezent, comportamentul de cumparare al consumatorilor A- un element esential pentru activitatea producatorilor de bunuri - este determinat de contextul din magazin. Doar ca pentru a dobandi acest comportament, consumatorii trebuie mai intai invatati sa obtina informatii pe baza carora sa actioneze.

Iar provocarea pentru piata locala, este cu atat mai mare cu cat, conform unor studii, spre deosebire de americani care in proportie de 85% cumpara produse FMCG fara sa se uite pe eticheta, decizia de a cumpara un produs dureaza 12-13 secunde. In plus, tot potrivit unor studii, un cumparator din tarile occidentale petrece aproximativ 30 minute intr-un hypermarket, iar in tara noastra peste doua ore.


Bloombiz

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 824 ori