Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Recesiunea loveste publicitatea?

Recesiunea loveste publicitatea?
Anul acesta, primii 10 clienti publicitari au achizitionat cu 5% mai putin spatiu de reclama fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acest an, din cauza crizei economice mondiale, investitiile in publicitate au devenit mai prudente. In 2009, cresterea pietei se va tempera.


Managerii din piata autohtona de publicitate sunt rezervati fata de
viitoarele cresteri ale bugetelor. Sorin Doru, General Manager Media
Hub, spune ca este posibil ca industria sa urmeze doua scenarii.



Pe de o parte, exista multinationalele care aloca bugetele "de la
centru" si care, in cazul in care se vor confrunta cu dificultati, o
reducere a bugetelor este foarte posibila. Pe de alta parte, "exista
companii multinationale care isi coreleaza bugetele de comunicare cu
realizarea obiectivelor de vanzari. In masura in care aceste obiective
sunt atinse, nu cred ca bugetele vor fi afectate", declara Sorin Doru.



Bugetele de comunicare vor trece prin ajustari importante in 2009? "Da
si nu. Exista categorii de produse sau servicii unde cresterea pietei
s-a plafonat. Competitia este mult mai acerba la categoria auto sau
cafea, unde asteptam cresteri ale volumului pietei in continuare",
afirma Stefan Iordache, COO Leo Burnett & Target.



"Primii trei advertiseri au inregistrat cele mai mari scaderi:
Procter&Gamble (29%), Unilever (5%) si L'Oreal (7%)", mentioneaza
Bogdan Prajisteanu, Managing Director la Mediaedge:cia.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1380 ori