Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Razboiul din chiuveta umfla publicitatea tv

Razboiul din chiuveta umfla publicitatea tv
In primele doua luni ale anului, concurenta dintre detergentii de vase Fairy, Pur si Axion a condus la cresterea volumului brut de reclame pe televiziune cu 73% fata de anul trecut.


Pentru promovarea marcilor Fairy, Pur si
Axion pe tv, presa si radio, s-a cheltuit, in 2007, un volum brut de 35
milioane de euro, cu 56% mai mare decat in anul precedent. Datorita competitiei
acerbe dintre cele trei marci, campaniile de promovare s-au extins si pe radio.
Televiziunea ramane principalul suport de promovare a bradurilor de detergenti
de vase.



 



Cea mai valoroasa picatura din publicitate
este cea a unui detergent de vase. E mult mai pretioasa decat... uncia de aur.
Pentru ca o astfel de picatura poate curata o chiuveta plina cu farfurii si
oale. Asa pretind mesajele publicitare. Gospodinele (sau barbatii pedepsiti de
neveste) stiu de ce... Toate reclamele pentru detergenti de vase mizeaza pe
„forta" acestor lichide „facatoare de minuni" (in bucatarii), care
protejeaza mainile si care transforma corvoada intr-o placere a vietii
domestice (gratie balsamului sau esentelor de mar, lamaie...).



 



Trei branduri de detergenti de vase domina
comunicarea pe acest segment: Fairy (apartinand companiei Procter&Gamble),
Pur (Henkel) si Axion (Colgate-Palmolive). Desi este o categorie de produse ce
ar parea derizorie in comparatie cu vedetele publicitatii (telefonie, banci,
automobile), detergentii de vase beneficiaza de o promovare agresiva. Concurenta
acerba dintre cei trei „giganti ai chivetelor" genereaza investitii de
promovare importante.



 



In primele doua luni ale acestui an,
volumul brut de publicitate cheltuit pe televiziune, presa si radio pentru
toatre marcile de detergenti de vase s-a ridicat la 5,6 milioane de euro
(calculat la tarifele-lista), conform monitorizarilor Alfa Cont. Consumul este
cu 73% mai mare decat cel inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Si
numarul de insertii publicitare a crescut cu 43%, atingand cifra de 2.130. Cresterea
consumului de publicitate in aceasta perioada „linistita" din punctul de
vedere al promovarii arata ca „razboiul" cotelor de piata intre cele trei
branduri nu cunoaste „armistitiu".



 



Anul trecut, volumul brut de publicitate
cheltuit pe tv, presa si radio, de toate marcile de detergenti, a fost de 43,12
milioane de euro (calculat la tarifele-lista). In valoare neta, bugetul poate
fi aproximat la 10 milioane de euro. Fata de anul 2006, volumul brut a crescut
cu 80%. Numarul de insertii publicitare pe tv, presa si radio a fost de 20.079,
cu 50% mai mare. Aceste cresteri arata forta de promovare a celor trei mari
advertiseri - P&G, Henkel si Colgate -, care nu au fost descurajati de
majorarile de preturi de pe piata tv, principalul suport de promovare a
brandurilor de detergenti de vase.



 



Radiourile spala vasele cu detergenti



 



Aproape 94% din volumul brut total de
publicitate a fost alocat pe tv. In fond, televiziunea asigura acestor marci
notorietate si le induc consumatorilor decizia de cumparare. Duelul celor trei
marci se poarta, in principal, pe televiziune. Numarul de spoturi tv difuzate in
2007 a fost de 19.454, cu 47% mai mare decat in 2006. De remarcat ca, in urma
cu doi ani, clientii publicitari nu au investit niciun euro in publicitatea din
ziare. In urmatorul an, volumul brut consumat in cotidiene s-a ridicat la
51.000 de euro, semn ca advertiserii au incercat „sa atinga" si alti
consumatori decat cei prizonieri televiziunii.



 



„Batalia" s-a extins si pe radio.
Astfel, daca in 2006 volumul brut consumat pe acest suport s-a ridicat la
22.064 de euro, in anul urmator bugetul a crescut cu 430%! Numarul de clipuri
radio difuzate a fost de 516, de sase ori mai mare decat in anul precedent.



 



Fairy a fost cea mai promovata marca de
detergenti de vase a anului 2007, cu un volum brut de 17 milioane de euro,
reprezentand 7.066 insertii pe tv, presa si radio. La mare distanta, s-a plasat
marca Pur, care a beneficiat 4.264 de insertii, echivalentul unui volum brut de
9,16 milioane de euro. Dar cea mai mare crestere a volumului brut fata de anul
precedent a inregistrat-o Axion: 178% pentru volumul brut si 86% pentru numarul
de insertii.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1767 ori