Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Publicitatea de la om la om

Publicitatea de la om la om
Cine nu tine cont de sfatul prietenilor atunci cand merge la cumparaturi? Dar atentie, in Statele Unite, tot mai multi A"prieteniA" lucreaza pentru firme de publicitate, si incearca sa isi faca cunoscutii sa cumpere numai anumite produse. Pana acum, au fost recrutate peste un million de persoane.Conceptul se numeste A"de la om la omA" si este o strategie experimentata de multe companii, printre care si Procter & Gamble, pioniera in acest domeniu. Angajatii primesc tot felul de mostre de produse si tot ce trebuie sa faca e sa le vorbeasaca rudelor, prietenilor, colegilor si vecinilor despre avantajele marcilor respective.
Mare parte dintre noi ne gasim doctorul de familie, dentistul sau coafeza datorita recomandarilor prietenilor. De fapt, cu totii facem un soi de publicitate, numai ca unii castiga si bani din asta.

La limita legii

Aceasta practica este folosita zilnic de mii de persoane pentru a lua decizii. Ne hotaram sa intram la cinematograf sau sa cumparam o carte dupa ce am citit cronicile din reviste. Daca acest tip de influentare a deciziilor este unanim acceptat, multe persoane se arata sceptice in legatura cu legalitatea promotiilor A"de la om la omA".

Presedintele unei organizatii pentru protectia consumatorului, Gary Ruskin, considera aceasta practica ilegala. El este de parere ca totul este o inselatorie, intrucat oamenii cred ca vorbesc cu oameni obisnuiti, in timp ce interlocutorii incearca prin toate mijloacele sa le influente deciziile.

Companiile publicitare se apara spunand ca aceasta este cea mai onesta forma de marketing, bazata pe dorinta oamenilor de a face schimb de pareri cu amicii, familia si colegii.
Metoda nu este, insa, tocmai noua. Specialistii in comunicare stiu ca oamenii se lasa mult mai usor influentati de mesajele care par sa le parvina din intamplare. Atunci cand ne uitam la un calup publicitar, sau vorbim cu un comerciant, stim ca scopul lor este acela de a ne convinge sa cumparam ceva. Tocmai de aceea, suntem mai reticenti. Pe de alta parte, cand asistam la o conversatie, de pilda in autobuz, care nu ne priveste, suntem mult mai dispusi sa tinem seama de parerile care se exprima.

La o practica asemanatoare apeleaza si politicienii, in timpul campaniilor electorale. Mai toate partidele angajeaza tineri care stau ore in sir pe diverse chaturi si forumuri si fac scapate informatii despre candidatii la alegeri.


Bloombiz

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 829 ori