Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Multina?ionalele strang cureaua pe internet

Multina?ionalele strang cureaua pe internet

Coca-Cola ?i-a sistat toate proiectele publicitare online pan? la sfar?itul anului, iar Beiersdorf ?i Procter&Gamble ?i-au redus bugetele. Spectrul recesiunii a ajuns ?i in publicitatea online. Investitorii au devenit mai pruden?i atunci cand atribuie bugetele pentru comunicarea interactiv?.

Este inca prea devreme sa vorbim de o criza propriu-zisa, insa efectele

incep "sa-si arate coltii" in lumea restransa a publicitatii

interactive din Romania. Cand clientii sunt pusi in situatia de a taia

din bugetele de comunicare, acestia "opereaza" in special la cele

pentru online si outdoor. "Probabil ca toti stau si asteapta sa vada

cand si cum se va termina aceasta criza. Sunt insa clienti care au

oprit comunicarea online pe finalul acestui an, lucru ce va duce la o

piata mai mica decat estimarile initiale", afirma Orlando Nicoara,

director general al MediaPro Interactive.


La randul sau, Cristi Parvan, Interactive Media Director al Zed Digital

(divizia interactiva a agentiei Zenith Media), a observat o oarecare

scadere a bugetelor de publicitate online, dar acest lucru se intampla

deoarece clientii au devenit mai prudenti.

Multinationalele au facut primul pas si au inceput sa-si reduca bugetele.


Potrivit unor surse din piata, Coca-Cola este unul dintre clientii care

au dat o lovitura mediului online. In august, producatorul de bauturi

racoritoare si-a abandonat proiectele pe internet pana la sfarsitul

anului, desi a beneficiat de preturi foarte avantajoase din partea

furnizorilor. De asemenea, multinationalele Beiersdorf si

Procter&Gamble si-au anuntat reducerea bugetelor pentru comunicarea

interactiva.


Se va dubla piata?


Calin Rotarus, Managing Director Arbo Interactive, constata ca, in

ultima perioada, consumul de publicitate online a scazut cu 10-15%. In

ciuda acestui fapt, Rotarus este optimist: "Companiile mari

(imobiliare, producatorii si dealerii auto, bancile) au inceput sa aiba

probleme economice. Acestea isi scad, implicit, bugetele de comunicare.

Advertiserii isi vor modifica strategia de marketing si vor investi mai

multi bani in canalele cele mai eficiente, iar unul dintre acestea este

internetul".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1444 ori