Este P&G noul gigant digital?

Miercuri, 20 Iulie 2011, ora 17:15
1959 citiri
Este P&G noul gigant digital?

Procter&Gamble poate fi asemuita cu o batranica harnica, ce scoate detergenti si pasta de dinti pe banda rulanta, dar are cea mai tehnologizata "bucatarie". CEO Bob McDonald si-a pus in minte sa transforme compania intr-un model de business al erei digitale.

In acest scop, McDonald s-a aliat cu CIO-ul P&G, Filippo Passerini, pentru a identifica 88 de procese de business distincte care stau la baza operatiunilor de 79 de miliarde de dolari ale companiei.

Acestia au analizat cat timp trece de la intrarea datelor in sistem pana la aplicarea acestora, confrom revistei Fortune.

Folosindu-se de tehnologie pentru a dezvolta modele predictive, McDonald si Passerini si-au dat seama ca pot accelera luarea si implementarea deciziilor.

Scopul suprem este ca activitatea sa se desfasoare in timp real si ca toti angajatii sa aiba acces simultan la informatii.

"Rezultatul? Am reusit sa economisim 900 de milioane de dolari in ultimii opt ani", spune Passerini.

Spre exemplu, pana de curand, P&G avea o echipa de 5.000 de angajati care se ocupau cu planificarea cererilor. Fiecare avea o fisa cu produsele, iar, cu ajutorul anumitor algoritmi, estimau necesarul viitor.

La sfarsitul acestei saptamani, McDonald va inaugura un nou punct de lucru in Cincinnati.

Angajatii de aici vor estima cererea de pe piata folosind modele computerizate. Acest lucru inseamna ca mare parte dintre cei 5.000 de angajati vor fi repartizati in alte departamente ale companiei.

"Deciziile de modificare a comenzilor le luam in timp real, in functie de anumite estimari, cum ar fi profitul", explica McDonald.

"Daca nu am fi avut aceasta capacitate, nu am fi obtinut rezultate financiare atat de bune in prima jumatate a anului".

McDonald a descris si modul in care i-a ajutat tehnologia sa obtina feedback de la cei 4,2 miliarde de clienti.

Compania nu se mai bazeaza pe sondarea clientilor si pe numarul de telefon la care acestia pot depune plangeri.

In schimb, conducerea P&G are un sistem care strange toate postarile de pe Twitter si bloguri care fac referire la produsele companiei.

Old Spice, vedeta online

De curand, deodorantul si gelul de dus Old Spice au ajuns cele mai bine vandute produse din aceasta categorie. McDonald spune ca si aici avem de-a face cu "mana" tehnologiei.

Campania online "Smell like a man, man" (Miroase ca un barbat!) s-a transmis viral intr-un ritm atat de alert, reusind sa angreneze 1,8 milioane de persoane.

McDonald viseaza la ziua in care vor exista canale de comunicare personalizate intre brandurile P&G si fiecare dintre cei peste 4 miliarde de clienti.

"Este foarte dificil sa-ti faci publicitate in ziua de azi. Nu trebuie doar sa-i vorbesti consumatorului, ci trebuie sa-l antrenezi intr-o discutie si sa-i dai libertatea de a participa la acea discutie.

Scopul este sa-l determini sa-ti faca el reclama".

McDonald spune ca pentru a face aceste schimbari dramatice, ai nevoie de mai mult decat un departament IT. Toti angajatii companiei trebuie sa fie literati in tehnologie.

De fapt, la P&G competentele tehnologice cantaresc foarte mult in evaluarea performantei angajatilor.

Passerini spune ca "incorporarea" angajatilor in revolutia digitala s-a facut foarte facil.

"Incercam sa realizam solutii atat de atractive, incat nimeni nu opune rezistenta".

Articol de Silvia Panturu

#bob mcdonald, #detergent, #era tehnologica, #procter gamble, #tehnologie, #p g , #stiri Procter Gamble