Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Americanii se scalda in reclame

Americanii se scalda in reclame
Procter&Gamble, cel mai mare client publicitar din SUA, a cheltuit anul trecut 4,9 miliarde de dolari. In 2007, cheltuielile in publicitate din SUA au ajuns la suma-record de aproximativ 105 miliarde de dolari, cu 3,1% mai mult fata de anul precedent. Presa scrisa, televiziunea si radioul au incasat cu doar 0,6% mai mult fata de 2006.

Investitiile in publicitatea nord-americana au atins anul trecut suma de aproximativ 105 miliarde de dolari. Din aceasta "placinta", media traditionale (presa scrisa, televiziunea si radioul) a inregistrat o crestere a investitiilor de doar 0,6%, cele mai mici incasari din 2001.

Piata presei scrise de pe continentul nord-american a fost, in ciuda scepticilor, profitabila: companiile de top au investit aproximativ 30 de miliarde in ziare si reviste. Nelipsita de pe lista canalelor media care "inghit" cei mai multi bani, televiziunea este in continuare in top.

Piata retelelor tv a inregistrat 27 miliarde de dolari, iar cea de insertii tv, circa 17 miliarde de dolari. Cea mai saraca piata media a fost cea a publicitatii outdoor, cu incasari de doar 3,8 miliarde de dolari.


Reclama auto a atras cei mai multi bani

Cresterea de 3,1% se datoreaza in mare parte noilor media si marketingului direct, care au atras atentia marilor companii americane. Internetul a incasat aproape 10 miliarde de dolari din publicitate.


Chiar daca publicitatea pe internet se misca repede si incaseaza din ce in ce mai multi bani, televiziunea a ramas cap de lista, iar incasarile au fost de ordinul miliardelor de dolari. De exemplu, Procter&Gamble a investit in 2007 pentru spoturile tv aproximativ 2,3 miliarde de dolari, fata de 1,3 miliarde de dolari cat a cheltuit in mediul on-line si in marketingul direct. Canalele de televiziune au incasat de la companiile AT&T si General Motors circa 1,2 miliarde de dolari, respectiv 1,3 miliarde de dolari.

In ceea ce priveste categoriile de publicitate, cea la automotive a fost cea mai profitabila, chiar daca toate cheltuielile au scazut cu 5,7% fata de anul trecut. Marile companii americane au scos din buzunar pentru insertiile publicitare la automobile aproximativ 20 miliarde de dolari. Piata de retail a atras si ea 19 miliarde, fiind urmata de cea de telecomunicatii (10 miliarde de dolari), cea de farmaceutica (9 miliarde de dolari) si de cea de servicii financiare (8,6 miliarde de dolari).


Procter&Gamble (P&G) a fost in 2007 cel mai mare jucator de pe piata de publicitate, cu o investitie de aproximativ 5 miliarde de dolari. Compania este urmata de AT&T, cel mai mare furnizor de servicii de telefonie si internet din SUA (3,3 miliarde de dolari), si de General Motors (3,2 miliarde de dolari). Investitiile pe care P&G le-a facut anul trecut in new media si marketing direct au crescut cu 15%, fata de cresterea de 3,9% inregistrata de media traditionale, conform TNS Media Intelligence (companie de masurare a insertiilor publicitare).

"Dupa cum se poate observa, strategia noastra de marketing este sa ne indreptam spre promovarea produselor noastre pe internet si vom investi mult in acest domeniu", a declarat A.G. Lafley, presedintele P&G, pentru Advertising Age, companie de audit si studii media.

<a href=http://www.adevarul.ro/articole/americanii-se-scalda-in-reclame/337222>Adevarul</a>

<b>Bloombiz</b>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 950 ori