Top mass media online 2007

Joi, 10 Ianuarie 2008, ora 12:27
1756 citiri
Top mass media online 2007

Anul 2007 a reprezentat un an important pentru mass-media din Romania, cu investitii in lansari noi sau relansari si facelift-uri, cu achizitii sau consolidari, aparitii noi in online sau disparitii din print, pe scurt, un an 2007 cu foarte multe schimbari. Poate mai mult decat in anii anteriori, evenimentele din 2007 din offline au avut un ecou extrem de puternic in online si acest lucru s-a simtit puternic si in Trafic.ro.

Aruncand o privire retrospectiva asupra evolutiei mass media in online-ul romanesc, observam cateva tendinte interesante. Daca in offline tirajele publicatiilor s-au aflat in scadere in ultimii ani, in online tendinta este diametral opusa. In mod evident, tendintele din offline nu se reflecta si in online, dar nici proportiile intre tirajele jucatorilor de pe piata nu se pastreaza. De exemplu, desi Libertatea, liderul din offline, are un tiraj de 2.5 ori mai mare decat cel al Gazetei Sporturilor, in online gsp.ro este liderul incontestabil al publicatiilor romanesti.

Top 10 editii online 2007 (dupa numarul de vizitatori monitorizati de Trafic.ro)

Publicatie

Adresa web 

Vizitatori

Afisari

1

Gazeta Sporturilor

gsp.ro

36.397.701

208.828.680

2

Pro Sport

prosport.ro

29.873.293

341.363.745

3

Libertatea

libertatea.ro

27.510.405

230.463.102

4

Evenimentul Zilei

evz.ro

25.270.152

227.537.278

5

Jurnalul National

jurnalul.ro

12.916.307

56.048.127

6

Gandul

gandul.info

11.150.395

52.756.040

7

Cotidianul

cotidianul.ro

10.656.892

48.868.063

8

Can Can

cancan.ro

10.318.305

97.951.108

9

Ziua

ziua.net

8.760.997

40.246.278

10

Click

click.ro

7.437.639

59.256.125

Pe langa editiilor online ale publicatiilor offline, in 2007, in online-ul romanesc si-au consolidat pozitia cateva publicatii cu o prezenta 100% online. Datorita succesului avut, o parte din acestea s-au transformat in mod natural din site-uri de revista presei in publicatii online.

Top 5 publicatii online 2007 (dupa numarul de vizitatori monitorizati de Trafic.ro)

Publicatie

Adresa web 

Vizitatori

Afisari

1

Hotnews

hotnews.ro

19.843.325

110.400.959

2

9am

9am.ro

14.717.181

79.066.790

3

Ziare.com

ziare.com

9.127.839

53.771.764

4

Ziare.ro

ziare.ro

8.008.331

46.262.480

5

Wall Street

wall-street.ro

6.174.626

18.797.475

Tendinta de dominatie a publicatiilor sportive in online observata in presa scrisa se regaseste si in televiziune. In ciuda faptului ca Pro TV a fost in 2007 lider-ul de audienta al televiziunilor, in online, Sport.ro reuseste sa isi asigure primul loc in clasamentul online al televiziunilor din Romania. Devine clar astfel faptul ca iubitorul de sport din Romania este mult mai activ in online decat consumatorul mediu de presa scrisa si televiziune.

Top 5 televiziuni 2007 (dupa numarul de vizitatori monitorizati de Trafic.ro)

Televiziune

Adresa web

Vizitatori

Afisari

1

Sport.ro

sport.ro

14.093.488

114.940.175

2

PRO TV

protv.ro

13.518.342

98.082.597

3

Antena 3

antena3.ro

11.006.924

120.739.551

4

Realitatea TV

realitatea.net

9.613.366

67.365.898

5

Antena 1

antena1.ro

6.484.424

45.351.276

In cazul radio-urilor, prezenta online devenita obligatorie in ultimii ani a fost mai mult sau mai putin exploatata. In cazul Kiss FM, site-ul radio-ului a devenit un adevarat portal, atragand un numar mare de vizitatori prin interactivitatea sa. Intr-un mod similar, Radio21 s-a folosit de evenimentele din offline pentru a genera trafic in online, Nunta Pe NeVe fiind un exemplu concludent in acest sens.

Top 5 radio-uri 2007 (dupa numarul de vizitatori monitorizati de Trafic.ro)

Post Radio

Adresa web

Vizitatori

Afisari

1

KISS FM

mykiss.ro

3.814.995

23.263.288

2

Radio 21

radio21.ro

2.892.161

11.387.504

3

Europa FM

europafm.ro

2.075.759

8.074.647

4

PRO FM

profm.ro

785.610

2.012.435

5

Romantic FM

romanticfm.ro

738.868

1.879.099

Ramane de vazut ce se va intampla in 2008 in mass media online, atat din perspectiva pietei de publicitate online, care se estimeaza ca se va dubla fata de 2007, cat si din perspectiva continutului si serviciilor oferite de catre publicatii, televiziuni sau radio-uri in online. Ca si in ultimii 7 ani, Trafic.ro va fi aproape de mass media online si va va tine la curent cu evolutia acesteia.

Pentru mai multe informatii despre utilizarea Internetului in Romania puteti consulta in orice moment statisticile oferite de Trafic.ro.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.