Romanii au incredere in Pro TV, Vel Pitar, Dacia.Vezi restul brandurilor

Miercuri, 04 Mai 2011, ora 14:26
2574 citiri
Romanii au incredere in Pro TV, Vel Pitar, Dacia.Vezi restul brandurilor

Romanii au mare incredere in painea de la Vel Pitar, masinile Dacia, telefoanele Nokia si pasta de dinti Colgate, arata studiul de piata Trusted Brands, realizat de Reader's Digest.

Obiectivul studiului, ajuns in 2011 la a unsprezecea editie, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.

Trusted Brands 2011 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale.

Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".

Astfel, la categoriile locale desemnate de respondentii din Romania, brandurile in care consumatorii au cea mai mare incredere sunt: Pro TV (statii TV), Vel Pitar (produse de panificatie), Danone (produse lactate), Cris-Tim (produse din carne), Untdelemn de la Bunica (ulei de gatit), Fuchs (condimente), Borsec (ape minerale), Pedigree (hrana pentru animale), Medlife (clinici private), Jacobs (cafea), Colgate (pasta de dinti), Zara (retailer de imbracaminte), Domo (retailer electrocasnice), Dove (sapun), Nivea (deodorant), Kaufland (centre comerciale), Adevarul (cotidiene) si Europa FM (statii radio).

La categoriile europene, brandurile in care romanii au cea mai mare incredere sunt: Dacia (automobile), Philips (electrocasnice), Dell (computere personale), Nokia (telefoane mobile), Orange (operatori de telefonie mobila), Sony (camere foto), Paralela 45 (agentii de turism), BCR (banci), Visa (carduri de credit), Asirom (companii de asigurari), RCS & RDS (furnizori de servicii de internet), Petrom (benzinarii), Eurovita (vitamine) Nurofen (remedii impotriva racelii si gripei), Algocalmin (analgezice), Head & Shoulder's (produse de ingrijire a parului), Nivea (produse de ingrijire a pielii), Nivea (produse cosmetice), Ariel (detergenti) si Nestle (cereale pentru micul dejun).

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2011 au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti.

La categoriile furnizori servicii telefonie mobila, camere foto, centre comerciale si cotidiane, s-au schimbat liderii, in timp ce la alte categorii - automobile, detergenti, ape minerale, cosmetice -, ocupantii locului intai si-au intarit pozitia prin procente mai mari fata de anii trecuti.

Dupa ce, in 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2011 aduce o noua surpriza: comparativ cu alte branduri, increderea in marcile romanesti creste constant.

La categoria automobile, de exemplu, increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 19,8% (in 2011), la ape minerale, Borsec a crescut cu 7 procente, iar la magazinele de electrocasnice, Domo ocupa in continuare pozitia de lider, cu 34,3% (fata de 28,3% in 2010).

 

#brand, #dacia, #dell, #dove, #incredere, #orange, #philips, #pro tv, #trusted brands, #vel pitar , #stiri Pro TV