Romanii au incredere in: PRO TV, Dacia, Nokia, Vel Pitar, Petrom

Marti, 27 Aprilie 2010, ora 23:23
2249 citiri
Romanii au incredere in: PRO TV, Dacia, Nokia, Vel Pitar, Petrom

Pro TV este cea mai de incredere marca pentru romani in ceea ce priveste posturile de televiziune, potrivit studiului Trusted Brands 2010, realizat de Revista Reader's Digest, printre brandurile din domeniul media din aceasta lista numarandu-se si Jurnalul National si Europa FM.

Studiul Trusted Brands 2010 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale.

Respondentii nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi tinand cont de anumiti indici - "calitate", "valoare excelenta", "imagine puternica" si "intelegerea nevoilor clientilor".

Din categoriile locale, brandurile in care romanii au cea mai mare incredere sunt Pro TV, Vel Pitar, Ceresit, Cris-Tim, Borsec, Medlife, Domo, Danone, Colgate, Bricostore, Jurnalul National si Europa FM.

Din categoriile comune, Dacia se numara printre brandurile in care romanii au cea mai mare incredere, alaturi de marci ca Dell, Nokia, Vodafone, Canon, Philips, Paralela 45, Visa, BCR, RCS & RDS, Petrom, Asirom, Eurovita, Nurofen, Nivea, Ariel, Nestle.

Si in acest an, rezultatele Trusted Brands din Romania au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti. La categoriile: Banca, Automobile, Camera foto, Companie de asigurari s-au schimbat liderii, in timp ce la alte categorii (Electrocasnice, Benzinarii, Cosmetice), ocupantii locului intai si-au intarit pozitia prin procente mai mari, comparativ cu anii precedenti.

Una dintre marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea in forta a unor branduri romanesti. La categoria Automobile, de exemplu, Dacia a trecut pe primul loc in topul increderii romanilor, pozitie ocupata anul trecut de Mercedes-Benz.

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada august - octombrie 2009, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader's Digest din cele 16 tari euopene.

In aceasta perioada, in Europa s-au trimis 218.618 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda - 14,1%. 

#brand, #incredere, #pro tv, #dacia, #nokia, #vel pitar , #stiri Pro TV