Programul Rabla a accelerat publicitatea auto

Miercuri, 20 August 2008, ora 11:03
1664 citiri
Programul Rabla a accelerat publicitatea auto

In iunie, volumul de reclame pentru marcile de automobile a fost de 40 de milioane de euro, cu 38% mai mare decat in luna precedenta.

Automobilele continua sa detina rolul de "vedete" ale publicitatii. In

primele sapte luni ale anului, pe tv s-au difuzat 82.643 de reclame, cu

32% mai mult decat in 2007.

Programul Rabla, privind stimularea innoirii parcului national auto, a

incurajat investitiile publicitare ale producatorilor si dealerilor de

automobile. In luna iunie, cand a debutat acest program, numarul de

reclame auto inserate pe televiziune, radio si presa a fost de 26.861,

cel mai mare din primele sapte luni ale acestui an.

De asemenea, in aceeasi luna, volumul brut de publicitate consumat

pe cele trei suporturi a fost de 39,9 milioane de euro, conform

monitorizarilor (pe tarifele-lista) companiei Alfa Cont. Volumul de

aproape 40 de milioane de euro reprezinta un record in acest an.

In valoare neta, bugetul este estimat la 4,5 milioane de euro (bani

care au intrat in mass-media.) Asadar, jucatorii de pe piata auto "au

apasat pe pedala promovarii" in debutul programului Rabla, o miscare

strategica fireasca.

De asemenea, iunie a fost si ultima luna in care taxa de inmatriculare

a fost mai mica pentru automobilele noi fata de cea fixata incepand cu

1 iulie. Sunt doua motive pentru care piata publicitatii a adunat in

iunie cel mai mare volum de reclame auto.

Pe locul secund in topul consumului publicitar se situeaza luna martie,

dar acest fapt se inscrie in sezonalitatea achizitiilor de automobile,

obicei care "s-a impamantenit" in fiecare an. In prima luna a

primaverii, romanii au fost "atacati" cu 23.464 de insertii publicitare

pentru automobile, reprezentand 36,1 milioane de euro (tarife-lista).

Cea mai slaba luna in privinta investitiilor publicitare a fost

ianuarie, cu 9.672 de insertii, reprezentand un volum brut de 13,7

milioane de euro.

Publicitatea in ziare a crescut cu 54%

In primele sapte luni ale anului, volumul brut de publicitate consumat

pe tv, radio si presa s-a ridicat la 209,62 de milioane de euro

(calculat pe tarife-lista), cu 53% mai mare decat in aceeasi perioada a

anului trecut. De asemenea, si numarul de insertii a crescut cu 30%.

Cresterile se datoreaza majorarii tarifelor publicitare din media si

"ascutirii" concurentei de pe piata auto sub impulsul programului

Rabla.

Principalul suport de promovare a marcilor de automobile este

televiziunea. In intervalul amintit, posturile tv au difuzat 82.643 de

spoturi, cu 32% mai mult decat in anul 2007. La radio, numarul de

clipuri difuzate a fost de 41.040, cu 35% mai mare decat cel

inregistrat anul trecut. Volumul brut de reclama consumat pe piata

radio a fost de 13,9 milioane de euro.

Ziarele au atras de la piata auto un volum brut de 12,06 milioane de

euro, cu 54% mai mult decat in anul 2007. Numarul de machete aparute in

paginile cotidianelor, conform Alfa Cont, s-a majorat cu 10%. Revistele

au realizat un buget brut de publicitate de 6,9 milioane de euro, cu

28% mai mare decat in aceeasi perioada a anului precedent. In fapt,

toate cele trei suporturi clasice (tv, radio, presa) au atras volume de

reclama mai mari decat in anul trecut.

Televiziunile mari atrag masinile

Topul clientilor care au investit cele mai mari volume in

publicitate, in primele sapte luni, este condus de Renault Romania,

care a comandat 16.780 de insertii pe tv, presa si radio, in valoare

bruta de 37,7 milioane de euro.

Pe locurile urmatoare se plaseaza Toyota (15.422), Auto Italia

(14.932), Porsche Romania (12.489 insertii) si Automobile Dacia

(9.998). De precizat ca, in afara reprezentantilor producatorilor,

campanii publicitare sunt derulate si de dealerii acestora.

Pe tortul publicitatii auto se bat marile televiziuni. Pro TV este

televiziunea care a difuzat cel mai mare volum de publicitate auto. In

topul 5 se afla si un canal de nisa, Realitatea TV.

Europa FM este radioul care a atras cel mai mare volum de publicitate

auto: 8.662 de clipuri, in valoare bruta de 3,74 milioane euro. Alte

posturi "fruntase" in cursa atragerii de reclame au fost Kiss FM, Radio

21, Pro FM si Guerrilla. Ziarele "Gazeta Sporturilor" si "Pro Sport"

conduc in topul publicatiilor care au vandut cele mai mari spatii de

publicitate: 1,7 milioane de euro, respectiv 1,2 milioane de euro

(calculat pe tarife-lista).

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...