Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CME, in Romania: 109, 75 mil de dolari, cifra de afaceri la 9 luni

CME, in Romania: 109, 75 mil de dolari, cifra de afaceri la 9 luni

Veniturile CME in Romania din primele noua luni ale anului au scazut cu 8,9%, la 109,17 milioane dolari, iar profitul OIBDA (operational, inainte de depreciere si amortizare) a coborat cu 49%, la 19,59 milioane dolari, dar rezultatele grupului la nivel international s-au imbunatatit semnificativ, precizeaza Mediafax.

Central European Media Enterprises (CME) a inregistrat in Romania, in primele noua luni ale anului trecut, venituri de 119,92 milioane de dolari si un profit OIBDA de 38,82 milioane de dolari.

In trimestrul al treilea, veniturile grupului media pe piata romaneasca au scazut cu 19%, la 29,06 milioane de dolari, de la 35,89 milioane de dolari in intervalul corespunzator din 2009. 

Profitul OIBDA inregistrat de CME in Romania in perioada iulie-septembrie, (dupa introducerea masurilor de austeritate si majorarea TVA - n.r.), a coborat de la 9,79 milioane de dolari la 4,32 milioane de dolari.

La nivel international, grupul a inregistrat o crestere de 7,2% a veniturilor in primele noua luni ale anului, de la 447,52 milioane de dolari la 479,72 milioane de dolari, si un profit net atribuibil CME Ltd. de 126,29 milioane de dolari, fata de pierderi de 41,9 milioane de dolari in aceeasi perioada a lui 2009, se arata intr-un comunicat al grupprului.

Veniturile CME au urcat si in trimestrul al treilea, cu 4,8%, de la 128,23 milioane de dolari la 134,35 milioane de dolari, in timp ce profitul a fost de 3,41 milioane de dolari, de la o pierdere de 21,55 milioane de dolari in perioada iulie-septembrie a anului trecut.

"Strategia noastra de a repozitiona CME ca o companie media integrata vertical functioneaza.

Rezultatele sunt acum mai puternice decat cu un an in urma.

Refinantarea recenta ne-a imbunatatit pozitia de lichiditate si am inceput sa rascumparam datorii in mod oportunist.

Pozitia de lider de audienta si leverage-ul operational ridicat pe care le-am construit, impreuna cu lichiditatea solida, ne vor permite sa reducem in continuare datoria bruta si costurile cu dobanzile, in timp ce conditiile de pe pietele noastre vor continua sa se imbunatateasca anul viitor.

Cu o relansare continua in Cehia, Slovenia si Croatia in trimestrul al patrulea, suntem in grafic sa obtinem un profit OIBDA in intervalul 100-115 milioane de dolari in acest an", a declarat in comunicat Adrian Sarbu, presedinte si director general executiv (CEO) al CME.

Pe segmente, divizia de broadcast este in continuare principalul motor al afacerilor CME, insa Media Pro Entertainment a avut, in perioadele analizate, cele mai puternice ritmuri de crestere a veniturilor.

Astfel, veniturile diviziei de broadcast au crescut in primele noua luni cu 1,9% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, de la 440,96 milioane de dolari la 449,55 milioane de dolari, insa profitul OIBDA al acestui segment a scazut cu 16,2%, de la 103,75 milioane de dolari la 86,91 milioane de dolari.

In trimestrul al treilea, aceeasi divizie a inregistrat venituri de 123,54 milioane de dolari, in scadere cu 1,9% de la 125,93 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce OIBDA a urcat cu 3,6%, de la 7,94 milioane de dolari la 8,22 milioane de dolari.

La Media Pro Entertainment, veniturile au crescut in perioada ianuarie-septembrie cu 42%, de la 65,41 milioane de dolari la 92,86 milioane de dolari, insa divizia a avut o pierdere OIBDA de 4 milioane de dolari, fata de un plus de 4 milioane de dolari in primele noua luni din 2009.

Divizia Media Pro Entertainment a inregistrat venituri de 26,51 milioane de dolari in trimestrul al treilea, cu 42,7% mai mari fata de nivelul de 18,57 milioane de dolari din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce OIBDA a trecut de la un profit de 1,94 milioane de dolari la o pierdere de 2,18 milioane de dolari.

Operatiunile new media ale CME au generat incasari de 7,06 milioane de dolari in primele noua luni, in urcare cu 9,5% de la 6,44 milioane de dolari in ianuarie-septembrie 2009, dar au consemnat o pierdere operationala de 6,36 milioane de dolari, usor mai ridicata fata de rezultatul OIBDA negativ de 6,31 milioane de dolari din acelasi interval al anului trecut.

In trimestrul al treilea, veniturile pe segmentul new media au inregistrat o scadere de 8,4% a veniturilor, de la 2,3 milioane de dolari la 2,11 milioane de dolari, dar divizia si-a redus pierderile operationale la mai putin de jumatate, de la 3,5 milioane de dolari la 1,5 milioane de dolari.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1535 ori
Citeste mai multe despreafaceri cifra cme milioane pro tv