Romanii dau 2 din 3 lei pe mancare, dar au gusturi mai scumpe - de la sampanie la fructe de mare

Marti, 18 Aprilie 2017, ora 11:38
2011 citiri
Romanii dau 2 din 3 lei pe mancare, dar au gusturi mai scumpe - de la sampanie la fructe de mare
Foto: Arhiva Ziare.com

2016 a fost inca un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atat din perspectiva retailerilor, cat si a producatorilor. A fost al doilea an consecutiv cand romanii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe si pentru cheltuieli mai mari, se arata intr-un studiu GfK Romania.

Piata a crescut cu 3,4% in valoare fata de 2015. In spatele acestor cifre sta atat o crestere cu 3% a volumelor cumparate, cat si fenomenul de uptrading (orientarea consumatorilor catre produse superioare din punct de vedere al pretului).

Spre deosebire de anul trecut, uptrading-ul s-a regasit atat in comertul modern, cat si in cel traditional. Acest fenomen a determinat la nivel national o crestere de 1% a marcilor premium, in defavoarea celorlalte categorii de pret.

Romanii cumpara mai rar bunuri de folosinta curenta, dar cheltuie mai mult la un act de cumparare. Reducerea frecventei cu care oamenii merg la cumparaturi s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, in vreme ce pentru produsele de ingrijire a casei frecventa de cumparare a crescut.

In cadrul bunurilor de folosinta curenta, categoriile de produse alimentare domina in continuare cheltuielile romanilor si cumuleaza 66%.

Cel mai mare ritm de crestere l-au avut produsele de ingrijire a locuintei, bauturile si produsele de ingrijire personala. Totusi, daca luam in considerare marimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete si bauturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la cresterea pietei.

Printre categoriile care au inregistrat cresteri in 2016 sunt: fructele de mare si pestele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, sampania etc.

Comertul modern acopera 57% din piata totala de bunuri de larg consum din Romania. Pe parcursul anului 2016, retailerii moderni au castigat 2% fata de 2015. Formatele de tip supermarket si discount au contribuit cel mai mult la cresterea comertului modern, castigand cate o jumatate de punct procentual fiecare. Cresterea acestor formate provine din atragerea unui numar mai mare de cumparatori in magazine si de o crestere a frecventei de cumparare.

Cu toate ca au avut o evolutie constanta pe parcursul anului 2016 in ceea ce priveste cota de piata, hipermarketurile raman in continuare cel mai important canal modern, cumuland la nivel national mai mult de un sfert dintre vanzarile totale pentru consum acasa.

In comparatie cu alti ani, in 2016 concentrarea retailerilor si-a mai diminuat ritmul de ...citeste mai departe despre "Romanii dau 2 din 3 lei pe mancare, dar au gusturi mai scumpe - de la sampanie la fructe de mare" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
#GfK Romania studiu 2016 bani alimente , #Stiri Preturi