Companiile romanesti, mai putin serioase decat cele straine in ceea ce priveste preturile

Sambata, 01 Octombrie 2011, ora 14:09
1503 citiri
Companiile romanesti, mai putin serioase decat cele straine in ceea ce priveste preturile

Firmele romanesti sunt percepute ca mai putin serioase decat cele straine in privinta preturilor (68%) si a calitatii produselor/serviciilor oferite (73%), potrivit unui sondaj de opinie facut de TNS CSOP pentru Consiliul Concurentei, potrivit NewsIn.

"20% dintre respondenti s-au confruntat cu una dintre urmatoarele situatii: au cumparat un bun/serviciu la pret de promotie, dupa care au fost obligati prin contract si sa primeasca un produs/serviciu de calitate inferioara sau au incercat sa schimbe furnizorul unui serviciu pentru ca era nemultumit, dar nu au reusit din cauza unor clauze contractuale", potrivit unui sondaj de opinie facut public sambata de Consiliul Concurentei.

De asemenea, 62% dintre respondenti considera drept ilegala participarea, in mod concertat, cu oferte trucate la licitatii sau la orice alte forme de concurs de oferte, se mai arata in sondaj.

In plus, 58% dintre respondenti recunosc ca practica anticoncurentiala eliminarea de pe piata a concurentilor, limitarea sau impiedicarea accesului pe piata si intelegerile de a nu cumpara de la sau de a nu vinde catre anumite companii, fara o justificare rezonabila.

O alta actiune considerata ilegala este, pentru 56% din chestionati, aplicarea unor conditii inegale pentru prestatii echivalente, provocand in acest fel, unora dintre ei, un dezavantaj in pozitia concurentiala.

"Impartirea pietelor de desfacere sau a surselor de aprovizionare (pe criteriu teritorial, al volumului de vanzari si achizitii ori pe alte criterii), limitarea sau controlul productiei, distributiei, dezvoltarii tehnologice sau a investitiilor, precum si stabilirea preturilor imreuna cu concurentii sunt considerate ilegale de doar aproximativ 40% dintre respondenti", se arata in sondaj.

Totodata, 40% dintre respondenti sustin ca isi doresc anumite produse/servicii, dar nu le gasesc in localitate. Cel mai frecvent acestea se refera la: haine si incaltaminte (17%), produse farmaceutice/de infrumusetare (16%) si la bunurile electronice de folosinta indelungata (15%).

Circa 36% dintre respondenti merg sa cumpere anumite produse/servicii din alta localitate din cauza preturilor prea mari. Cel mai frecvent aceste produse/servicii includ: 26% - produse alimentare, 17% - haine si incaltaminte, 9% - bauturi ne-alcoolice (apa, sucuri naturale etc.) si 9% - bunuri electronice de folosinta indelungata.

Apoi, 20% dintre repondenti au schimbat furnizorul din motive legate de pretul/calitatea produselor/serviciilor si au constatat ca si produsul/serviciul oferit de cel de-al doilea furnizor avea aceleasi deficiente.

Sondajul de opinie a fost facut pe un esantion national reprezentativ pentru populatia in varsta de 18 -70 ani, fiind intervievate 1.036 persoane. Interviurile au fost realizat pe baza de chestionar standardizat, fata in fata, in perioada 27 iunie - 3 iulie 2011.

Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
România a evitat plata penalităţilor după ce Garda de Mediu din Sibiu a închis depozitul neconform de deşeuri industriale periculoase al Sometra SA din Copşa Mică, oraş care zeci de ani...
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat, marţi, 19 martie, că la fabrica Ford de la Craiova se va produce în curând primul autoturism electric. El a menţionat că în România au fost...
#firme romanesti, #sondaj consiliu concurentei, #preturi, #calitate produse , #Promotii