Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

(P)

Strategii de stabilire a preturilor si reducerilor

Strategii de stabilire a preturilor si reducerilor
Strategia de stabilire a preturilor face parte dintr-o importanta campanie de marketing ce priveste un produs. Mai mult decat orice alt element implicat in aceasta campanie, strategia de pret are un impact direct care va genera profituri.

Alegand o strategie buna de preturi, compania isi va putea indeplini obiectivele de vanzari si isi va imbunatati reputatia. O strategie de reduceri este utila pentru a vinde mai mult pe termen scurt.

Companiile dezvolta strategii de stabilire a preturilor pentru un produs, dupa efectuarea unor analize de piata.

Distribuirea produselor, pozitia pe piata si alte decizii promotionale sunt determinate, iar cererea este estimata. Strategia de stabilire a preturilor este formulata tinand cont de factori cum ar fi costurile, concurenta si tintele privind veniturile.

Astfel de strategii pot sa includa strategia de stabilire a preturilor integrale, preturilor competitive, reduceri de pret sau un amestec din toate acestea. Strategiile de pret integral si pret redus sunt adecvate pentru produse speciale si piete exclusive.

Preturile competitive sunt potrivite pentru produse de inalta calitate, care sunt vandute cu amanuntul. Acest lucru necesita o monitorizare constanta pentru a se asigura ca pretul este comparabil cu alte produse similare de pe piata.

Companiile folosesc strategia de reduceri pentru a vinde produse la preturi mici in volum mare. Cu aceasta strategie este important sa se reduca costurile si sa ramana competitive.

Companiile mari pot negocia preturile de achizitie cu furnizorii si pot realiza strategii eficiente de stabilire a preturilor.

De obicei, este imposibil de a concura cu asfel de companii care se bazeaza exclusiv pe o strategie de reduceri.

Tipuri de reduceri:

- Este normal sa se ofere reduceri pentru achizitiile in cantitate mare, clientilor care opereaza in acest fel. Reducerile pot fi cumulative - de exemplu, aplicarea acestora la comenzi mici sau prin carduri de fidelitate, dupa un anumit numar de achizitii. Aceste reduceri recompenseaza loialitatea clientilor.

- Reducerile sezoniere sunt adecvate clientilor care cumpara in afara sezoanelor de varf. Acestea servesc adesea cresterilor vanzarilor de la inceputul varfului de sezon.

- Reducerile promotionale sunt o modalitate de a controla vanzarile pe termen scurt. Utilizand reduceri promotionale, compania isi obisnuieste clientii se astepte oferta.

- Reducerile speciale sunt actualizate pentru articole concepute pentru a atrage clientii in magazin. Astfel de reduceri sunt utilizate in mod frecvent.

Orice companie ar trebui sa ia in considerare pozitia produsului inainte de a opta pentru o strategie de reduceri.

Consumatorii asociaza preturile scazute cu o calitate scazuta, mai ales atunci cand marca este necunoscuta. Cand se aplica o strategie de pret redus, cresc sansele ca produsul sa fie considerat de o calitate scazuta.

Desi se pot castiga clienti exclusiv printr-un pret mic, alti clienti pot evita astfel de produse din cauza faptului ca le asociaza cu o calitate inferioara.

Preturile mici pot ridica vanzarile pentru o perioada limitata de timp, dar nu ajuta la construirea unei baze de clienti fideli. Atunci cand apare o alternativa la preturi mai mici, compania in cauza poate pierde cota de piata meritata.

Atunci cand preturile sunt miscorate la extrem, este dificil sa se creasca din nou, mai ales in cazul in care produsul este perceput ca fiind unul de o calitate scazuta.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2641 ori
Citeste mai multe desprestrategie reduceri preturi