Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Carrefour trece la solutii disperate! Taie preturile pentru a atrage clienti

Carrefour trece la solutii disperate! Taie preturile pentru a atrage clienti


Cel mai mare retailer din Europa, Carrefour, a declarat ca va recurge la scaderea preturilor produselor pentru a-i readuce pe clienti in magazine.

Retailerul francez incearca sa gaseasca solutii pentru a opri scaderea continua a vanzarilor din ultimii ani, relateaza CNBC. In primul trimestru, vanzarile au scazut cu 0,1%, pe fondul declinului major din Europa, ce a fost insa contracarat de cresterile din America Latina.

Carrefour spune ca a fost lovit de scaderea dramatica din cele mai mari hipermarketuri din Franta si din Europa de Sud, regiune ce trece prin austeritate. Aici, clientii au redus masiv listele de cumparaturi, mai ales in categoria produselor non-alimentare.

Pe pietele emergente, Carrefour se mai confrunta cu scaderi ale vanzarilor in China, in timp ce in Brazilia cifrele arata o performanta din ce in ce mai buna.

"Trendurile pe care le-am observat in acest trimestru si mediul comercial dificil confirma determinarea noastra de a continua implementarea planului de resetare.

Acesta consta in eficientizarea costurilor si a lichiditatilor, extinderea produselor branduite Carrefour si continuarea impunerii noastre pe pietele emergente", a declarat presedintele si CEO Carrefour Lars Olofsson.

Sub conducerea lui Olofsson, care va parasi in curand acest post, Carrefour nu a reusit sa revina pe crestere in principalele piete europene.

Cel mai mare retailer, dupa Wal-Mart din SUA, a inregistrat venituri de 22,49 miliarde de euro in primul trimestru, in crestere cu 1,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Daca scadem costul combustibilului si fluctuatiile valutare, veniturile au scazut cu 0,1%, iar cele din Franta cu 3,1%.

Ajustate la numarul de zile calendaristice, veniturile grupului au scazut cu 2,1%, iar cele ale hipermarketurilor cu 5,8%.

Cifrele cu fost usor sub asteptarile analistilor si reprezinta o mare presiune pentru viitorul CEO, Georges Plassat.

Carrefour este foarte expus pericolelor din zonele slabe ale Europei, cum ar fi datoriile din Spania, Italia si Grecia, unde populatia a fost nevoita sa-si restranga cel mai mult bugetele de cumparaturi.

In Grecia, vanzarile din primul trimestru au scazut cu 15,9% fata de aceasi perioada a anului trecut, iar in Spania procentul este de 6,1%.

"Dupa cum ne-am asteptat, regresul cel mai mare se inregistreaza in Franta, Spania si China", a declarat un trader din Paris. "Singurul punct pozitiv este America Latina".

Romania, inca profitabila

Vanzarile Carrefour in Romania au crescut cu 4,8%, pana la 1,184 miliarde de euro, anul trecut. Avansul se datoreaza si extinderii retelei de magazine, care a contribuit cu o crestere de 6,1% a afaceri. Daca retailerul ar fi ramas cu acelasi numar de unitati ca in 2010 ar fi inregistrat o scadere de 0,7% a veniturilor.

In trimestrul al patrulea din 2011, Carrefour Romania a inregistrat vanzari de 340 milioane euro, in urcare cu 5,1% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, de asemenea datorita extinderii retelei de magazine. In conditii comparabile, vanzarile ar fi fost cu 2,5% mai mici.

Carrefour opereaza, in Romania, 50 de supermarketuri, 25 de hipermarketuri si trei magazine de proximitate.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3158 ori