Studiu: Puterea de cumparare a clasei de mijloc se va tripla la nivel global pana in 2030

Luni, 09 Ianuarie 2012, ora 12:16
1693 citiri
Studiu: Puterea de cumparare a clasei de mijloc se va tripla la nivel global pana in 2030

Puterea de cumparare a clasei de mijloc se va tripla la nivel global pana in 2030, datorita cresterii rapide a pietelor emergente, iar clasa de mijloc va ajunge la 5 miliarde pana in 2030, o crestere sustinuta mai ales de piata asiatica, se arata intr-un studiu realizat de Ernst & Young.

Astfel, puterea de cumparare a clasei de mijloc la nivel global va ajunge la 56 de trilioane de dolari pana in 2030.

Studiul arata ca, de acum si pana in 2030, clasa de mijloc va creste de la 1,8 miliarde de persoane la 4,9 miliarde. Cea mai mare parte dintre acesti trei miliarde de noi consumatori, care cheltuiesc intre 10 dolari si 100 de dolari pe zi, vor trai in Asia si in pietele emergente.

Principalele recomandari facute in cadrul studiului "Innovating for the next three billion: The rise of the global middle class" realizat de Ernst & Young, bazat pe o cercetare incluzand interviuri cu 547 de executivi la nivel global, precum si cu cativa dintre cei mai influenti antreprenori ai momentului din lume, ar fi acelea ca firmele vor fi nevoite sa-si adapteze strategiile de dezvoltare pentru a putea raspunde noilor cerinte ale clasei de mijloc, in crestere rapida la nivel global si, mai ales, in pietele emergente. Schimbarile vor trebui sa includa crearea unor produse si servicii cu totul noi, daca aceste companii vor dori sa realizeze inovari reale si sa obtina crestere.

Produsele premium, in centrul atentiei majoritatii afaceristilor

Studiul evidentiaza faptul ca majoritatea companiilor din economiile dezvoltate isi concentreaza in prezent eforturile si actiunile catre segmentul premium al pietei. Chiar si in cazul companiilor din pietele emergente, aceasta proportie se ridica la 40%. Studiul argumenteaza ca aceasta orientare spre bunurile de lux va trebui sa se schimbe.

"Plecand de la o crestere preconizata a noului segment de clienti cu venituri medii cu pana la trei miliarde de oameni pana in 2030, ceea ce reprezinta o crestere a cererii de la 21 de trilioane de dolari la 56 de trilioane de dolari, studiul identifica punctele in care inovatia este necesara: cunoasterea clientului, adaptarea la cultura si obiceiurile de consum locale, cercetarea si dezvoltarea, operatiunile si modelul de business - care trebuie sa combine relevanta locala cu prezenta globala", potrivit studiului.

De asemenea, studiul arata ca o parte din companii au demarat deja procesul de inovare pe pietele in crestere rapida. Mai mult de trei sferturi dintre respondenti considera ca adoptarea unor "inovatii frugale" - sau, altfel spus, inovatii care implica o folosire foarte judicioasa a resurselor pentru a furniza produse accesibile celor cu venituri mai mici - reprezinta o oportunitate majora.

Multe companii va trebui sa-si regandeasca produsele, pentru a le adapta la distributia veniturilor din pietele cu crestere rapida. Acest fapt presupune o regandire fundamentala a strategiilor ce vizeaza inovatia si lansarea de noi produse pe piata.

"Nu este o coincidenta ca acele companii care sunt acum in top in privinta inovatiilor in pietele cu crestere rapida sunt localizate chiar in aceste piete. Ele pot profita aici de avantajul generat de "inovatiile frugale" care pot fi vandute clasei de mijloc emergente. Companiile din pietele cu crestere rapida au operat multa vreme intr-un mediu cu resurse limitate si cu o infrastructura saraca si toate aceste constrangeri le-au obligat sa fie creative si antreprenoriale", spune Maria Pinelli, Global Vice-Chair Strategic Growth Markets la Ernst & Young.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google a anunțat că va oferi acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto din Google Photos, care anterior erau disponibile doar contra cost. Începând cu luna...
A fost inventat softul care ghicește dacă un angajat e gata să-și dea demisia. Cum ar putea utiliza patronii rezultatele
A fost inventat softul care ghicește dacă un angajat e gata să-și dea demisia. Cum ar putea utiliza patronii rezultatele
Patronii îngrijoraţi de fluctuaţia angajaţilor sau care îşi pun întrebări despre perioada de timp în care o persoană recrutată va rămâne la noul ei loc de muncă ar putea conta, în...
#putere cumparare, #crestere putere cumparare, #clasa mijloc, #putere cumparare clasa mijloc , #Cosul de consum