Plafonarea programului „Rabla" in iulie, alaturi de lipsa creditarii a mentinut declinul pietei auto la peste 60%, similar cu cel atins la nivelul lunii iunie.
In primele sapte luni ale acestui an vanzarile de autovehicule s-au ridicat la 92.526 de unitati, in scadere cu 56% comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit jucatorilor din piata auto.
Declinul vanzarilor de masini s-a accentuat la nivelul lunilor iunie si iulie din acest an, scaderile fiind peste media primelor sapte luni. La nivelul lunii iulie s-a inregistrat un declin de peste 60% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 13.
„Daca se pornea de la inceputul programului «Rabla» din acest an cu posibilitatea de a achizitiona un autoturism si in leasing si se extindea inclusiv la vehicule comerciale si persoane juridice, succesul era altul. Acum este prea tarziu, deoarece vanzarile prin intermediul programului au scazut puternic in ultimele saptamani", a spus Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding.
- 70% la second-hand-uri
In acelasi timp, inmatricularile de autoturisme second-hand au inregistrat la nivelul lunii iulie o scadere de aproape 70% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 11.374 de unitati, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
La nivelul lunii iulie trei marci au inregistrat o crestere a vanzarilor, Lancia, Suzuki si Porsche, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Vanzarile Lancia au crescut cu 50% comparativ cu iulie 2008, la sase masini, avansul datorandu-se lansarii modelului Delta la finele anului trecut.
Porsche, desi face parte din segmentul marcilor de lux, care inregistreaza in prezent o scadere peste media pietei, a inregistrat un avans de aproape 8% la nivelul lunii iulie, la 14 unitati.
„Rezultatul inregistrat la nivelul lunii iulie s-a datorat unor factori externi si nu reprezinta o consecinta a revenirii pietei. La acesta a mai contribuit desigur si lansarea din acest an a SUV-ului Cayenne cu motor diesel", a subliniat Adrian Pascu, brand manager Porsche, Bentley si Lamborghini in cadrul Porsche Romania.