Noul Porsche 911 GT3 Cup, varianta de curse a mult asteptatului 911 GT3, a fost lansat oficial in luna decembrie si poate fi deja comandat. Desi este o masina de curse, GT3 Cup este disponibil si pentru clientii individuali.
Totusi, avertizeza specialistii, diferenta fata de un Carrera, de exemplu, ca performanta si pret, este destul de mare.
Daca vrei sa astepti varianta "civila" a noului GT3 Cup, prefa-te ca nu vezi spoilerul imens din spate, ignora interiorul spartan, si vei avea o imagine destul de buna despre cum va arata versiunea comerciala a acestui bolid.
Noul Porsche 911 GT3 Cup are un motor de 3,8 litri, in sase cilindri, care genereaza 460 de CP, cu 10 mai mult decat modelul anterior, spun reprezentantii constructorului german, intr-un comunicat remis Business24.
Cutia de viteze cu sase trepte, dezvoltata de Porsche Motorsport, este operata cu ajutorul clapetelor montate pe volan si transmite toata puterea motorului in puntea din spate, pentru prima data la o masina Porsche de curse.
Tot in premiera au fost prezentate si rotile create special pentru acest bolid. Latimea cauciucurilor Michelin de curse a fost marita cu 2 centimetri, pana la 27 de centimetri, in fata, si cu 10 milimetri in spate, pana la 31 de centimetri.
Noul model 911 GT3 Cup a fost proiectat cu gandul la siguranta soferului, astfel ca, pe langa sistemul de franare, a fost fost reproiectata si cusca de siguranta, dar si scaunul pilotului, care protejeaza foarte bine capul si umerii.
Mai mult, masina a fost prevazuta cu o trapa de evacuare in plafon, pentru a permite accesul echipelor de prim ajutor si salvarea soferului, in caz de accident.
"Noul 911 GT3 Cup este mult mai usor de condus pana la limita", spune Timo Bernhard, pilot de teste al celor de la Porsche, care s-a implicat mult in construirea masinii.
"Masina este excelent echilibrata. Noua geometrie a osiilor ajuta enorm la manevrabilitate. In afara de asta, noul Cup 911 este foarte distractiv de condus", marturiseste Bernhard.
Porsche 911 GT3 Cup, model aflat acum la cea de-a saptea generatie, este cea mai de succes masina de curse din lume. Din 1998, pana acum, au fost vandute 2.395 de unitati clientilor din lumea intreaga.
La fel ca predecesorul sau, noul Porsche 911 GT3 Cup este produs in Stuttgart-Zuffenhausen, pe aceeasi linie de asamblare ca si masinile de serie, care pot circula pe drumurile publice.
Bonusurile de care are nevoie pentru a concura ii sunt oferite la Centrul Motorsport din Weissach, unde este si testat de un pilot profesionist, inainte de a fi livrat clientului.
Porsche vrea sa testeze astfel performantele viitorului 911 GT3 direct pe circuitul motorport, la Porsche Mobil 1 Supercup 2013, pentru a-si convinge clientii versiunii civile sa cumpere o masina venita direct de pe pista de curse.
Pretul de baza al bolidului, disponibil numai pe alb, este de 181.200 euro, fara taxe.