Constructorul Skoda, marca cu cele mai bune vanzari pe piata romaneasca, a decis sa construiasca un model low-cost complet nou, renuntand la ideea unei reinterpretari a modelului din clasa mica, Fabia, proiect inclus intr-un plan mai amplu, care prevede lansarea, pana in anul 2012, a unui numar total de 15 modele.
Reprezentantii constructorului au anuntat, recent,
ca Skoda va decide, pana la sfarsitul acestui an sau cel tarziu anul
viitor, daca masina low-cost pe care intentioneaza sa o produca va fi o
varianta mai ieftina a modelului Fabia sau va fi un automobil complet
nou.
"Modelele Skoda isi vor pastra identitatea si pe
viitor, asa ca nu poate fi vorba despre o reinterpretare a unui model
existent. Planurile de dezvoltare ale marcii sunt foarte ambitioase.
Pana in 2012, vom avea o gama de modele extinsa la peste 15 combinatii
de model, caroserie si derivate, astfel incat sa putem mentine ritmul
de crestere de pana acum", a declarat pentru Business Standard Vlad
Rusu, directorul marcii Skoda la importatorul general al marcii Porsche Romania.
Directorul de logistica si productie al
constructorului din Cehia, Horst Muhl, a declarat, anul trecut, ca
Skoda intentioneaza sa dezvolte, anul viitor, un autoturism low-cost.
La randul sau, directorul de dezvoltare de produs
al Skoda, Eckhard Scholz, a spus ca noul model low-cost nu va fi un
model din clasa mica. In acelasi timp, Constantin Stroe, vicepresedinte al principalului constructor local Automobile Dacia
a afirmat ca nu se teme de un eventual model low-cost produs de Skoda,
deoarece acesta ar avea alte caracteristici tehnice si s-ar adresa
altui segment de clienti comparativ cu Logan.
Skoda Auto, divizie a Grupului VW-Audi, cel mai
mare producator de automobile din Europa, a inregistrat in 2007 o
crestere a veniturilor de 9,0%, la aproximativ 8,8 miliarde euro.
Profitul operational s-a majorat anul trecut cu
35,5%, la 790 milioane de euro, iar profitul inainte de impozitare a
crescut cu aproape 40%, la 794 milioane de euro.
Exporturile Skoda Auto s-au ridicat in 2007 la 7,3 miliarde euro, adica 7,5% din exporturile Cehiei.
Numarul angajatilor Skoda s-a apreciat cu 2,3%, la 23.559 de persoane.
Skoda a livrat, anul trecut, 630.032 de
automobile, cel mai bine vandut model fiind Octavia II, cu 237.422 de
unitati, in crestere cu peste 18% fata de anul precedent.
Pretul mediu al unui automobil Skoda
comercializat in 2007 a fost de 13.000 de euro, fara TVA, in crestere
cu 500 de euro in comparatie cu anul anterior, ceea ce a determinat o cifra de afaceri de aproape 300 milioane de euro a constructorului ceh pe piata locala.
Romania
Marca Skoda s-a
plasat anul trecut pe cea de-a treia pozitie in clasamentul vanzarilor
pe marci, cu 23.138 unitati, in crestere cu 12,6% fata de 2006. In
primele sase luni ale acestui an, marca din Cehia a urcat pe prima
pozitie, cu 12.713 unitati, in crestere cu 12% fata de primul semestru
al anului trecut.