Adrian Pascu, Porsche: De la pasiunea pentru masini, la business

Sambata, 29 Septembrie 2012, ora 00:00
2952 citiri
Adrian Pascu, Porsche: De la pasiunea pentru masini, la business
Foto: grandor.ro

Adrian Pascu, Brand Manager Porsche Romania, a atins succesul dezvoltand o pasiune din copilarie cand se juca si colectiona modele de masini. A renuntat la o cariera in banking pentru asta si nu ii pare rau, mai ales ca deja piata de lux va incepe sa recupereze terenul pierdut pe timp de criza, sustine Adrian Pascu.

Nu se gandeste inca sa intre in afaceri pe cont propriu, dar daca ar fi sa ia totul de la zero, ar alege consultanta sau organizare de evenimente ca business.

Nici in timpul liber nu renunta la pasiuni: ii place sa concureze cu prietenii in karting, sa joace baschet sau tenis si, mai departe, sa-si petreaca timpul liber calatorind.

Ati intrat in familia Porsche inca de la finalizarea studiilor la universitatea Politehnica Bucuresti. De ce ati ales tocmai Porsche?

Inainte de Grupul Porsche am avut o incercare de a lucra in banca, dar nu am gasit ceea ce imi doream. S-a ivit oportunitatea de a lucra pentru acest grup si am profitat de ea fara sa stau prea mult pe ganduri.

Era ceea ce imi doream: sa am un job legat de o pasiune inca din copilarie, sa lucrez intr-o industrie in plina dezvoltare si pentru o companie cu o politica si strategii solide si sanatoase.

Cum arata piata luxului in acest moment, raportat la momentul in care ati intrat in acest Business?

Piata de lux si am putea sa extrapolam si la cea preemium, a avut o evolutie interesanta incepand cu anul 2007-2008. Practic anii premergatori crizei au avut cresteri anuale senzationale, chiar de mai mult de 100%.

Insa acest segment a fost puternic lovit in cursul anilor 2009-2010, cand cifrele de vanzari, cel putin pentru piata auto, au cazut la valori corespunzatoare de la inceputul anilor 2000.

Incepand cu anul 2011, acest segment a recuperat pierderea, existand speranta ca in curand va cupera terenul pierdut, pentru unele marci, printre care si Porsche, chiar de anul acesta.

Veti participa, in luna octombrie, la evenimentul Luxury & Aspirational Brands 2012. Spuneti-ne mai multe despre aceasta conferinta: care sunt principalele subiecte pe care le veti aborda dumneavoastra?

Subiectul abordat va fi unul de mare actualitate pentru segmentul pe care activeaza marca pe care o reprezint: contactul direct cu clientii.

Voi sublinia aceasta strategie folosind exemplul unui eveniment organizat impreuna cu Porsche AG in cursul acestui an.

Ce planuri aveti pentru Porsche in 2013?

Planurile pentru 2013 sunt identice cu cele pentru anii precedenti: dezvoltarea marcii pe care o reprezint prin cresterea imaginii de marca, cresterea volumelor vandute, cresterea satisfactiei clientilor fata de modelele si serviciile noastre, pregatirea pietei pentru modelele ce urmeaza a fi lansate.

Nu ati fost tentat niciodata sa ve deschideti propria afacere?

Principiul meu este de a fi 100% dedicat actiunii pe care o fac in prezent. Daca atentia unui manager se distribuie intre doua sau mai multe activitati sau business-uri din arii diferite, sunt sanse mari ca deciziile sale sa aiba de suferit pentru ambele business-uri.

O decizie de a intra in antreprenoriat trebuie studiata cu atentie. Pentru moment nu am luat in considerare trecerea catre acest mediu.

Daca ar fi sa o luati de la zero cu un business, care ar fi acesta? De ce?

Pe baza cunostintelor pe care le detin acum as alege cel mai probabil consultanta. Dar intotdeauna mi-a placut sa ma implic foarte mult si in organizarea evenimentelor.

Reprezinta masinile de lux o pasiune pentru dumneavoastra? De unde a pornit aceasta?

In general masinile reprezinta o pasiune a mea. Nu neaparat cele de lux, cat mai ales cele care au de spus o poveste. Inceputurile au fost la fel ca pentru multi dintre noi, in copilarie, joaca cu mini modelele de masini si colectionarea acestora.

Ce alte pasiuni aveti?

Imi place sa calatoresc, sa intalnesc locuri, culturi si oameni noi. De asemenea, imi place cand gasesc putin timp sa fac sport.

Si, pentru ca am ajuns in acest punct al discutiei, cum va place sa va petreceti timpul liber?

Cand reusim sa "armonizam agendele", imi place sa joc tenis sau baschet cu prietenii, sa concuram cu kartul. De asemenea imi place sa imi petrec timp cu sotia si fetita.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#interviu Adrian Pascu Porsche, #Adrian Pascu pasiune masini, #pasiune masini Posrche , #Management