Meniuri de criza: "Mananci cat poti de mult", cea mai noua incercare a restaurantelor de a limita scaderea vanzarilor

Vineri, 18 Septembrie 2009, ora 15:00
1879 citiri
Meniuri de criza: "Mananci cat poti de mult", cea mai noua incercare a restaurantelor de a limita scaderea vanzarilor

Proprietarii de restaurante s-au confruntat de la inceputul acestui an cu scaderea vanzarilor sau a bonului de casa, in timp ce micii antreprenori din domeniu au vazut chiar o prabusire cu 50% a incasarilor fata de 2008.

Solutia? Cat mai multe oferte, adaptate contextului actual, care sa determine un rulaj mai mare, chiar daca marjele mari de profit sunt sacrificate. Clientii comanda mai putina mancare din oras si, daca se poate, cat mai ieftina.

Asta au inteles si restaurantele, care au lansat anul acesta, mai mult ca niciodata, promotii vizibile atat la fiecare masa, cat si pe site-ul companiilor care activeaza in acest sector. De la meniuri care includ doua feluri de mancare si desert, toate cu 19,9 lei, pana la meniuri de criza, cu putina mancare, dar ieftina, de 9,9 lei sau "meniul cheap", care costa 12 lei, toate vin sa atraga consumatori noi sau sa ii mai induplece pe cei "fideli" sa aloce o parte din buget mesei in oras.

Reteaua Pizza Hut, administrata in sistem de franciza de compania American Restaurant System, este ultima care a introdus in Capitala o promotie, putin neobisnuita pentru romani, dar foarte cunoscuta in Statele Unite ale Americii si Europa de Vest: "All You Can Eat".

Sub indemnul "Mananci cat poti cu 19,9 lei", clientii pot comanda din meniu, intre orele 18:00 si 21:00, oricate pizza doresc, acestea fiind aduse una dupa alta la masa celui care comanda, impreuna cu un pahar de suc, care poate fi re-umplut de mai multe ori, fara a plati in plus.

"Am lansat aceasta promotie pentru a creste numarul clientilor in intervalul de seara. Meniul a fost implementat, incepand cu iulie, in cadrul restaurantelor Pizza Hut din Cluj-Napoca si Iasi, dar pentru ca am vazut ca vanzarile meniului au reprezentat jumatate din totalul tranzactiilor pe intervalul orar 18:00-21:00 si o crestere a cifrei de afaceri de pana la 30%, am extins oferta", au declarat reprezentantii Pizza Hut, care a rulat afaceri de 10 mil. euro in 2008, prin intermediul a 13 locatii, dintre care sase in Capitala.

Deocamdata, oferta Pizza Hut este valabila doar in centrul comercial Liberty Center din zona Trafic Greu din Bucuresti, dar rezultatele obtinute in urma campaniei ar putea determina compania sa o aplice si in restul unitatilor din Capitala. Aparent, nu pare o idee foarte buna, multi gandindu-se la comenzi foarte mari pe bani putini.

In realitate, nimeni nu poate manca mult mai mult decat o face in mod normal, media de persoana fiind de doua pizza comandate, dupa cum spun reprezentantii companiei. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#restaurante, # vanzari, # tranzactii, # clienti , #stiri Pizza Hut