Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sloganiada bancara

Sloganiada bancara

A"Reclama e sufletul comertuluiA"- zice o vorba din batrani. E ca in povestea lui A"Harap-AlbA", unde personajul principal il provoaca pe Zmeul Zmeilor la lupta dreapta. Numai ca in cazul bancilor, pumnalul, palosul si buzduganul au fost inlocuite de slogane. Am realizat un dosar cu lozinci, folosind A"materialul clientuluiA". Asa caA in slogane sa ne sloganimA! Avertisment important: acest articol este prea subtil pentru cei care nu vor sa se distreze. A"Cheia e laAA" banci! Ce sa faci, cum sa rezisti unei avalanse de propuneri, precum aceea lansata de Alpha Bank, incepand cu imperativul-asigurare: A"Paseste cu incredere in 2006 - suntem alaturi de tineA"! Mai ca iti vine sa-i dai curs, gandindu-te ca daca vine de la un colos aflat langa Televiziune, musai trebuie sa aiba si acoperire financiara. Zice, bunaoara, banca la creditele pentru nevoi personale: A"Te simti liber cand nu dai socoteala nimanui pentru ceea ce dorestiA". Gandit adancA! Mai aproape de realitate pare insa vorba din batrani, pusa pentru creditul ipotecar, anume caA A"Cel mai bine e acasaA".

Cine spune ca la instituitile bancare sunt numai persoane batoase, cu gulere albe, incapabile de gandire supla ? Eroare. Dovada o avem, intre altele de la Banca Comerciala Romana , unde intalnim cateva mostre de ratiune pura. Avem in vedere chiar sloganele institutiei. Inainte de a lua o decizie este bine sa stii de la responsabilii cu imaginea si promovarea ca A A"BCR opreste timpul in favoarea taA"! Abia dupa aceea, daca te decizi sa iti deschzi un depozit aici, poti sa dai curs indemnului ca A"La BCR economiile flexibile pot fi castigatoareA". Daca esti in dubiu unde sa te duci pentru achizitionarea unei masini prin leasing, eu unul m-as opri aici vazand panoul cu A"Ne bucuram pentu tineA", dupa cum ne spun cei de la BCR Leasing! O proba a grijii fata de om (parca am mai auzit asta, dar acum e adevarat), ne-o ofera, nu numai filosofic, cei de la BCR Asigurari, cu maxima A"Aproape de tineA". Amanunte, la ghiseele BCR, unde consilierii sunt gata sa-ti spuna: A"E in puterea noastra!A".

O calitate a unui slogan este, intre altele, aceea de a te opri in loc si chiar a zambi. Bunaoara, daca vezi scris cu litere de-o schioapa si, nu oriunde, ci la unitatile BRD ca acest A"Ai cu ce - avem de ceA", nu poti decat sa mergi pe mana gazdelor. E chiar mai bine decat in culmea culmilor, cu triada ai cu cine, ai cu ce si ai unde.Tot asa, si tot pe incredere esti tentat sa actionezi, atunci cand aceeasi institutie te asigura ca A"Timpul trece, dobanda cresteA". Simplu, adica folosind produsul A"Tot mai simpluA" este tot la BRD, unde A"Intrarea in banca se face prin deschiderea ferestreiAA" A nu se intelege ca la sediile bancii n-ar fi si usi moderne,automate, tip termopan.

Sigur ca, atunci cand e vorba de banci, chiar ideea in sine predispune la visareAde bani. De unde si aceasta A"Cu noi, visele tale prind aripiA"- zice despre ea Finansbank. Dupa cum, in aceeasi zona de a da certitudine unor ganduri de bine apare zicerea bancara A"Depozitul tau creste asa cum am stabilitA". Aha, cam ca in acea poanta cu... ramane ca aseara ! In fine dar nu in ultimul rand, turcii de la aceasta institutie, desi n-au iesit pe piata cu programe-bomba, pentru care multimi de oameni sa se calce in picioare, vin cu un motto liberal: A"Economiseste cum vrei tuA"! Multumim pentru ca ne dati voie, dar parca mai bine pica sfatul intelept al celor de la Romexterra Bank: A"Acumuleaza bani, cum ai acumulat aniA".

Cam la fel pare sugestia venita de la una dintre cele mai puternice si cu pretentii institutii de credit straine, care ne lasa cu ochii in soare printr-o intrebare-ghicitoare: A"Ce banca ti se potriveste? HVB BankA" Si noi care credeam ca esteA HVB Bank! Dar ce-ati zice sa mergem la una micaA chiar mai mica. Dar stati asa, voi la ce va gandeati? Nu, ne pare rau, este...A"Rata de furnica! Chiar mai micaA" de la Raiffeisen Bank, care ne indruma: A"Da credit viselor tale!A". Daca A"Ai cheltuieli de facutA", dupa cum zice Raiffeisen Bank, solutia poate fi in cardurile despre care UniCredit este chiar mai direct: A"Nu mai alege, ia-le pe toate!A".

Piraeus Bank ne face sa credem ca o banca poate raspunde provocarii A"Oricand vrei mai mult!A"A ApropoA aveti numarul de telefon de la gagica aia din fereastra? Stiti unde ne gasiti. Daca mergi la ProCredit Bank, o poti face A"Impreuna de la inceputA". Nu de alta, dar aici A"Pentru altii esti mic A- pentru noi esti doar la inceputA", pentru ca A"Increderea ne unesteA", spune Volksbank. La randul ei, Banca Romaneasca ne asigura ca A"Te ajutam sa-ti cresti valoarea si ramanem impreuna cu tineA", pentru ca, asa cum zice si Banca Transilvania - A"Intr-o afacere, ambii parteneri trebuie sa castigeA".

Alexandru Stroe

alex.stroe@bankingnews.ro

www.bankingnews.ro - publicatie electronica specializata pe informatii financiar-bancare

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1092 ori