Potrivit unui raport al Agenției Internaționale pentru Energie (IEA), vânzările de mașini electrice au crescut la peste 7 milioane de astfel de vehicule în 2024, marcând o creștere de 25 % față de aceeași perioadă din 2023. Este o adevărată nebunie pe piața auto, unde oamenii se îmbulzesc să cumpere automobile electrice hibrid plug-in (PHEV) față de cele electrice cu baterie (BEV), popularitatea s-a mărit comparativ cu anii trecuți, schimbând preferințele cumpărătorilor.
Tendința cheie a raportului este preferința în creștere pentru PHEV-uri față de vehiculele electrice cu baterie (BEV-uri), primele reprezentând 35% din totalul vânzărilor de mașini electrice din prima jumătate a anului 2024, potrivit Economic Times.
Aproape 80% din creșterea globală a vânzărilor de vehicule electrice va proveni din China în 2024. În ciuda dominației Chinei, și alte piețe auto au înregistrat creșteri. Vânzările de vehicule electrice în afara Chinei au urcat cu peste 10 %, cu creșteri semnificative în țări precum Brazilia, Indonezia, Mexic și regiuni precum Orientul Mijlociu și Marea Caspică.
China a reprezentat aproape 80 % din creșterea vehiculelor electronice la nivel mondial, vânzările de vehicule electrice crescând de la peste 3 milioane în prima jumătate a anului 2023 la peste 4 milioane în aceeași perioadă din 2024.
Raportul a menționat, de asemenea, că se așteaptă ca ponderea vehiculelor electrice (VE) în parcul auto mondial să ajungă la aproximativ 5 % până la sfârșitul anului 2024.
Cu toate acestea, pe piețele dezvoltate, performanțele au fost mixte. În Uniunea Europeană, vânzările de vehicule electrice au stagnat, cu un declin în Germania compensat de o creștere modestă de aproximativ 3 % în alte țări din UE.
Între timp, Marea Britanie a înregistrat o creștere de 15 % a vânzărilor de vehicule electrice, iar Statele Unite au înregistrat o creștere de aproape 10 %.
Raportul a precizat: „În timp ce vânzările în Uniunea Europeană au rămas stabile, cu un declin în Germania, care a compensat o creștere în alte părți de aproximativ 3% în medie”.
Raportul a subliniat, de asemenea, popularitatea în creștere a vehiculelor electrice hibride plug-in (PHEV) față de vehiculele electrice cu baterie (BEV), care au reprezentat peste 35% din totalul vânzărilor de vehicule electrice în prima jumătate a anului 2024.
O tendință cheie a raportului este preferința în creștere pentru PHEV-uri față de vehiculele electrice cu baterie (BEV-uri). În China, vânzările de PHEV au crescut cu 70 %, în mare parte datorită vehiculelor electrice cu autonomie extinsă (REEV), care oferă autonomii mai mari datorită bateriilor mai mari.
Acesta a declarat: „În China, creșterea vânzărilor de PHEV a fost determinată în mare parte de vehiculele electrice cu autonomie extinsă (REEV), care au o autonomie mai mare datorită bateriilor mai mari”.
Autonomia medie a REEV-urilor este de 130 de kilometri, comparativ cu 80 de kilometri pentru PHEV-urile standard. În mod similar, în Statele Unite, vânzările de PHEV au crescut cu 25 %, în timp ce vânzările de BEV au crescut cu doar 5 %.
Raportul a evidențiat, de asemenea, necesitatea îmbunătățirii infrastructurii de reîncărcare pentru a soluționa problema anxietății legate de autonomie, un factor semnificativ care influențează adoptarea vehiculelor electrice. Pe măsură ce piața EV se extinde, investițiile în instalațiile de încărcare vor juca un rol crucial în susținerea creșterii.
...citeste mai departe despre "Nebunie pe piața auto de mașini electrice: Oameni se îmbulzesc să cumpere un model anume, schimbând preferințele" pe Ziare.com