Mercedes-Benz urmează să devină primul constructor auto care a primit permisiunea de a testa, pe drumuri publice, prototipuri echipate cu tehnologie de condus autonom de nivel 4. Limuzinele constructorului german pot rula fără șofer la volan pe șoselele și autostrăzile din Beijing și din apropierea capitalei chineze.
Autoritățile chineze permit accesul în capitala Beijing unei flote formate din mai multe Mercedes-Benz Clasa S special modificate pentru a se ghida în lipsa unui șofer în spatele volanului. Mașinile sunt dotate cu mai mulți senzori, atât în bare, în grilă, dar și pe plafon, unde se găsesc mai mulți senzori LiDAR. Anunțul a fost făcut chiar de Mercedes-Benz, printr-o postare pe rețeaua de socializare chinezească Weibo, relatează Wall-street.ro.
Cei de la Ford au abandonat în trecut dezvoltarea de mașini autonome, retrăgându-și investiția într-un start-up menit să aducă pe șosele automobile care merg singure, arată sursa citată. Americanii sunt de părere că această tehnologie este prea departe de a fi matură și gata să intre în producția de serie. Poate cel puțin parțial motivul este că, pe piața de peste Ocean, un studiu a arătat că oamenilor le este frică de mașinile fără șofer.
Pe de altă parte, arată Wall-Street.ro, francezii de la Renault consideră că există un viitor pragmatic pentru vehiculele autonome, dar în special pentru transportul de persoane. Renault au testat, alături de partenerul WeRide, niște mini-autobuze fără șofer. Francezii spun că majoritatea clienților lor ori nu au încredere, ori nu ar fi gata să plătească pentru tehnologii autonome avansate (adică peste nivelul al doilea). Poziția aceasta pare a fi împărtășită și de Volkswagen care a testat recent niște microbuze care au mers prin Hamburg fără șofer, bazându-se pe rețeaua de telecomunicații 4G.
Cum testează Mercedes-Benz mașinile sale autonome de nivel 4
Marca din Stuttgart a transmis că prototipurile sunt testate în condiții diverse, fiind puse să treacă prin sensuri giratorii, să parcheze, să ruleze în marșarier sau să facă un viraj la stânga în trafic. Mașinile pot să încetinească singure, dar și să schimbe banda fără implicarea unui om. Mașinile pot, astfel, să meargă singure pentru perioade prelungite de timp. Tehnologii similare sunt testate, tot în China, de Baidu, dar și în Statele Unite de Waymo.
Primul pas pentru Mercedes-Benz a fost testarea, într-o parcare de la Aeroportul Stuttgart, a funcțiilor de parcare autonomă de nivel 4. Deja, pentru clienții din Statele Unite, Mercedes-Benz oferă un sistem „Drive Pilot” cu sistem de șofat L3. În prezent, în China, clienții nu pot achiziționa decât mașini cu funcții autonome de nivel 2, dar autoritățile asiatice au realizat că noi funcții vor deveni standard în anii următori.
...citeste mai departe despre "Unde va testa Mercedes-Benz primele mașini case se conduc singure. Constructorul bavarez este primul care va pune vehiculele fără șofer pe drumuri publice" pe Ziare.com