Vanzarile cu amanuntul de carburanti s-au redus cu 5% in acest an, pe fondul cresterii preturilor si scaderii puterii de cumparare a romanilor, a declarat directorul general executiv al Petrom, Mariana Gheorghe.
Acesta este al treilea an consecutiv in care se inregistreaza o contractie a consumului individual. Au crescut, in schimb, vanzarile pe zona corporate, ceea ce inseamna ca socul initial cauzat de criza economica a fost depasit de mediul de afaceri.
"Daca ne uitam la carburanti, cererea a fost in continua scadere. Iata, este al treilea an cu un nivel de scadere in jur de 5%, lucru care este determinat de starea economiei, de cresterea sau, in acest caz, descresterea consumului privat, toate afectand cererea pentru un produs sensibil, cum este carburantul, la starea economica si la puterea de cumparare a consumatorului individual", a declarat Mariana Gheorghe
Aceasta a mai precizat ca, "in privinta gazului, am vazut o crestere nu foarte mare, dar o crestere a intregii piete, intregii cereri a pietei, si noi am urmarit in mare gradul de crestere a pietei sezonier, dar pana in 10% a fost cresterea pe care noi am capturat-o, cum au facut si altii. Acest lucru arata o revigorare a industriei".