Din cauza Ordonanței "trenuleț", satele din România se dezvoltă cu dificultate. Investițiile esențiale care ar putea îmbunătăți condițiile de trai ale oamenilor sunt afectate de lipsa fondurilor.
În județul Gorj, mai multe proiecte, derulate prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny, sunt întârziate sau chiar suspendate. Ministerul Dezvoltării are facturi restante din luna octombrie, iar muncitorii au refuzat să mai continue lucrările, relatează observatornews.ro.
Oamenii din mai multe sate izolate din Gorj s-au bucurat că, în sfârșit, vor beneficia de canalizare, dar entuziasmul lor a fost de scurtă durată. Lucrările au început, dar au fost suspendate rapid. Muncitorii din comuna Roșia de Amaradia au abandonat proiectul de canalizare din cauza neplății salariilor. Această situație va persista cel puțin trei luni.
"Am fost anunţaţi că nu există finanţare la începutul anului pentru continuarea lucrărilor. Din aprilie, mai, sunt veşti bune. Probabil ne vor anunța că putem continua investiţiile pentru că se vor achita în totalitate facturile din anul anterior, octombrie, noiembrie şi decembrie. Până în aprilie, mai, nu se mai lucrează", a declarat Liviu Cotojman, primarul comunei Roșia de Amaradia, pentru sursa citată.
La o distanță de doar 30 de kilometri, la Bengești-Ciocadia se asfaltează un drum. Finanțarea provine din partea Ministerului Dezvoltării, dar nu prea vine, există întârzieri.
Costul modernizării unui drum comunal se ridică la 7 milioane de lei, iar lucrările ar trebui finalizate până la sfârșitul acestui an. Totuși, constructorii avertizează că, în lipsa fondurilor de la Ministerul Dezvoltării, vor fi nevoiți să părăsească șantierul.
"Aşteptăm şi noi banii. Guvernanţii ar trebui să se gândească că ordonanţa trenuleţ produce efecte negative atât asupra lucrărilor, cât şi a personalului care lucrează. Dacă este austeritate la investiţii, totul moare", a afirmat primarul comunei Bengești-Ciocadia, Victor Geogia.
În altă localitate din județ, la Bălănești, autoritățile au reușit să obțină peste zece milioane de lei pentru a conecta câteva sate la rețeaua de canalizare. Primarul face eforturi pentru a convinge constructorul să continue lucrările, chiar și fără a fi plătit.
"Mai sunt două facturi restante. Solicitările au fost trimise către Ministerul Dezvoltării în noiembrie şi decembrie. Vor continua, dar într-o anumită măsură. Fiindcă, în momentul de faţă, nimeni nu îşi permite să ţină atâtea şantiere în care sunt bani blocaţi", spune Ovidiu Pungan, primarul comunei Bălănești.
Ministerul Dezvoltării a efectuat deconturi pentru facturi din septembrie anul trecut chiar în această săptămână. Autoritățile au fost informate că proiectele legate de apă, canalizare și gaze vor avea prioritate.
...citeste mai departe despre "Satele românești, lovite de ordonanța "trenuleț". Fără bani, muncitorii care lucrau la drumuri și canalizări au oprit treaba" pe Ziare.com