Pe ce se bazeaza Orange cand ataca piata de retransmisie TV in lupta cu UPC, RCS si Dolce

Luni, 13 Mai 2013, ora 13:43
3078 citiri
Pe ce se bazeaza Orange cand ataca piata de retransmisie TV in lupta cu UPC, RCS si Dolce

Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania, incepe sa se transforme intr-un furnizor total de servicii, atacand piete care nu fac obiectul afacerii sale principale.

Orange Romania va intra si pe piata de retransmisie TV, unde activeaza deja mari jucatori precum RCS&RDS, UPC sau Romtelecom.

"Asteptarile clientilor se indreapta, in mod natural, catre o noua experienta de utilizare a serviciilor multimedia. (...) Vom dezvolta in continuare servicii, aplicatii si parteneriate inovatoare", declara Jean-François Fallacher, directorul general al Orange Romania, cu ocazia publicarii rezultatelor financiare valabile pentru primul trimestru al acestui an.

Pana acum, RCS&RDS era singurul furnizor complet de servicii, telefonie mobila si fixa, servicii de Intenet si retransmisie TV.

"Operatorii de telefonie mobila au posibilitatea sa ofere clientilor cat mai multe servicii. Pentru Orange lansarea serviciilor de retransmisie TV ar fi un plus, pentru ca au in spate un brand, care le garanteaza seriozitatea pe care o cauta romanul. Utilizatorii romani s-au saturat de problemele tehnice cu care se confrunta in retelele operatorilor clasici", a declarat pentru Business24 un specialist din industrie apropiat companiei.

"cred ca aparitia Orange Romania pe piata de retransmisie TV ii va consolida pozitia pe piata locala. Probabil vor oferi aceste servicii la pachet cu altele deja disponibile", a spus analistul.

Umbrela convergentei media

"Daca lansarea se confirma, miscarea ar fi sub umbrela convergentei media, care are loc intre diferite platforme", a declarat pentru Business24 analistul media Iulian Comanescu.

Asa cum, in trecut, furnizorii de Internet au inceput sa ofere servicii de telefonie si cablu TV, tot asa si furnizorii de telefonie mobila au inceput sa isi diversifice serviciile pe online si, posibil, si pe piata TV, spune analistul.

"Este interesant ca aceasta miscare intarzie sa apara", a declarat Iulian Comanescu, referindu-se la convergenta pe care companiile o pot realiza intre mai multe platforme.

Lansarea unui serviciu TV din partea unui operator mobil este o directie de avut in vedere, spune analistul, pentru ca Romania este o tara cu suprafata mare si multi locuitori, dar si pentru faptul ca televiziunea va ramane o modalitate predilecta de consum pentru consumatori.

Veniturile operatorilor de cablu TV

In prima jumatate a anului trecut, veniturile companiilor de retransmisie TV prin cablu si satelet se ridicau la 796 milioane de lei (176 milioane de euro), in crestere cu trei milioane de lei fata de perioada similara a anului precedent, potrivit lui Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii de Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Numarul total de abonati la servicile de retransmisie TV era de 5,92 milioane, din care 2,21 milioane utilizau servicii prin satelit.

Aviz din partea CNA

Orange Romania a solicitat Consiliului National al Audiovizualului (CNA) un aviz de retransmisie pentru programe de televiziune prin satelit.

Potrivit documentelor depuse la CNA, SC Orange Romania SA a cerut aprobarea de a retransmite prin satelit (DTH) un numar de 13 programe TV, intre care televiziunile operate de Pro TV S.A. si Trinitas TV.

Orange Romania a lansat, spre sfarsitul lunii aprilie, si un serviciu de stocare a informatiilor, care le va permite clientilor persoane fizice sa stocheze imagini, videoclipuri, melodii, fisiere, dar si contactele sau calendarul de intalniri.

Orange este cel mai mare operator local de telefonie mobila, cu 10,283 milioane de clienti si venituri de 913 milioane de euro la 31 decembrie 2012.

Orange este parte a grupului Orange-France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicatii din lume, cu peste 230 milioane de clienti pe cinci continente.

Orange Romania a inregistrat venituri in valoare de 219 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, la un nivel similar comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Venitul mediu anualizat pe utilizator (ARPU) al Orange in Romania s-a situat la 77 de euro in primul trimestru al acestui an, fata de 79 euro in ultimele trei luni din 2012 si 82 de euro in primul trimestru al anului trecut.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Orange Romania retransmisie TV, #Orange servicii TV, #Orange televiziune , #stiri Orange Romania