Fidelizarea ar putea creste in retelele de telefonie mobile

Marti, 14 Martie 2006, ora 12:16
1105 citiri

Situatia actuala de pe piata telefoniei mobile din Romania a modificat mult viitorul in telecomunicatii: concurenta a devenit mai puternica, iar nevoia de nou s-a accelerat. Nu intamplator, acest an 2006 va fi unul dintre cele mai dinamice, modificand semnificativ oferta de piata si serviciile oferite de operatori. Zapp Mobile pregateste o varianta imbunatatita de internet mobil de mare viteza (superior actualului EVDO) si varianta pre pay pentru serviciile de voce, Orange Romania va dezvolta EDGE si va intra pe 3G, iar Connex Vodafone isi va depasi limitele prin importuri de tehnologie si branding de la Vodafone.

In timp ce Orange, Zapp Mobile si Connex Vodafone merg pe partea de multimedia, Cosmote isi face loc pe piata cautand segmentul popular, singurul in care se pare ca mai exista spatiu de penetrare. Curajul Cosmote Romania afecteaza puternic politica celorlalti operatori, care incearca sa vina cu un plus de calitate si tehnologie pentru a riposta preturilor scazute promovate de Cosmote. Insa succesul pare sa depinda tot mai mult si de pret, indiferent de calitate, ceea ce ingrijoreaza marii operatori - vor fi nevoiti sa mai ajusteze preturile - un abonament de 60 de minute nationale costa la Zapp 15 USD plus TVA, iar la Cosmote este 9 euro plus TVA si vine si cu 6 luni de gratuitate!

Dincolo de aceste politici, operatorii de telefonie mobila mai au si optiunea fidelizarii - si asta in conditiile in care, in momentul in care numerele de telefon vor deveni universale (utilizatorul nu va mai fi conditionat sa ramana intr-o retea pentru a nu-si pierde numarul), piata va primi un nou val de migratii. Pana in prezent, fidelizarea este un subiect pe care se mizeaza destul de putin in Romania, operatorii tin foarte mult sa atraga noi clienti prin oferte de intrare in retea si mai putin sa-si consolideze comunitatea deja constituita.

Connex Vodafone, Orange Romania si Zapp Mobile ofera utilizatorilor fideli atat puncte de loialitate pe care acestia le pot valorifica (materiale promotionale, accesorii si telefoane mobile, produse de telecomunicatii), cat si minute de convorbiri sau credit cadou pentru pre pay. Probabil Zapp Mobile are unul dintre cele mai generoase programe de fidelizare a clientilor, incercand sa compenseze valoarea mare a unor abonamente.

Ultimul intrat in "sistem", Cosmote Romania, a preluat o retea proprie populata de mai putin de 100.000 de abonati si nu s-a grabit sa caute fidelizare, gandindu-se acum mai mult la atragerea de clienti noi. In trecut, Cosmorom nu a avut un program coerent de fidelizare a clientilor, reprezentantii companiei declarand insa oficial ca existau anumite metode de recompensare personalizate.

Smart Financial