Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Frica de viitor le-a deschis apetitul romanilor pentru asigurarile de viata - interviu CEO AXA

Frica de viitor le-a deschis apetitul romanilor pentru asigurarile de viata - interviu CEO AXA

Piata asigurarilor de viata a supravietuit crizei intr-un mod miraculos, in contextul in care toate serviciile de economisire s-au prabusit, in ultimii ani. In 2011, acest segment va creste cu pana la 5%, potrivit Violetei Ciurel, CEO AXA Life Insurance. In mod paradoxal, avansul se datoreaza tocmai crizei financiare. Pe masura ce au mai putini bani in buzunar, romanii simt nevoia de a-si asigura viitorul.


 




“Deocamdata, compania AXA (fosta Omniasig - n.r.) isi desfasoara activitatea numai pe segmentul asigurarilor de viata, care chiar si in conditii de criza, a avut o crestere de cateva procente. Potrivit estimarilor, avansul pietei de asigurari va continua si in acest an, undeva in jur de 4,5 – 5%. Acest trend se va pastra si in 2012", explica CEO-ul AXA.


Strategia companiei in aceasta perioada este simpla: reducerea costurilor, prin agentii cu un numar mai mic de consultanti, dar si adresarea unei probleme cu radacini in cultura romaneasca: grija fata de viitorul copiilor nostri.


In acest context, a luat nastere o noua idee de business pe piata romaneasca a asigurarilor: un model de mini-office pentru clientii din toata tara. Aici clientii au zone special destinate intrebarilor suplimentare, consultantei financiare individuale dar si pentru service, spun reprezentantii companiei.


AXA are deja 15 astfel de agentii si planuieste sa ajunga pana la 100 in urmatorii trei ani.


La un an de la preluarea conducerii Omniasig, transformat ulterior in AXA Life Insurance, Violeta Ciurel vorbeste intr-un interviu acordat Bloombiz despre realizarile sale intr-o perioada de criza pe piata asigurarilor, dar si despre noul program de economisire pentru copii care ar putea avea un ecou puternic in Romania, in paralel cu un program de consiliere parentala.


Care sunt cele mai mari realizari ale dumneavoastra, ca CEO AXA?


In toata aceasta perioada, am incercat sa finalizam restructurarea companiei si sa incercam sa ajungem cat mai repede la standardele AXA din punct de vedere operational, din punct de vedere al proceselor, procedurilor, fluxurilor de lucru si asa mai departe.  In acelasi timp, cea mai mare realizare consider ca este implementarea unui nou model de business pe piata romaneasca a asigurarilor, care consta intr-un model de distributie diferit de cel existent in momentul de fata in piata: lansarea unui nou model de agentii in orasele mari. Am deschis pana acum 15 si urmeaza ca pana la sfarsitul anului sa ajungem spre 25 de  office-uri, iar intr-un interval de trei ani, la circa 100 la nivel national. Acest model consta in agentii cu un numar mai mic de consultanti de asigurari, cu anumite roluri si intr-o structura bine definita si, evident, alocarea unei zone special destinate clientului, in care clientii pot primi consultanta financiara de care au nevoie. Partea de service, de intrebari suplimentare, si asa mai departe.


In afara de aceasta, am avut deja o campanie de lansare a brandului AXA pe care am facut-o in cursul primaverii, in luna mai si iunie. Si un lucru foarte important: lucram la multe produse noi, lansarea acestui produs  este debutul  noilor serii de produse pe care le vom lansa si in continuare. Lucram la produse de asigurare individuala de sanatate, alte produse de asigurare de grup si produse de tip unit link pe care dorim sa le lansam in prima parte a anului viitor.


Considerati ca procesul de rebranding a insemnat o scadere a numarului de clienti?


Consider ca schimbarea de nume se reflecta intr-o crestere a numarului de clienti si intr-o retentie mai buna a clientilor pe care i-am preluat prin achizitia companiei de pe piata romaneasca.


Ce a determinat scaderea pietei asigurarilor in ultimii ani?


Scaderea pietei asigurarilor este un fenomen real, daca ne referim la piata asigurarilor in general.  Cresterea cea mai mare s-a inregistrat pe asigurarile generale.


AXA deocamdata isi desfasoara activitatea numai pe segmentul asigurarilor de viata, care chiar si in conditii de criza, in ultimii doi ani, a avut o crestere relativ modesta. Potrivit estimarilor, cresterea va continua si in acest an, undeva in jur de 4,5 – 5% cel mai mult. Iar anul urmator, de asemenea, toti operatorii din piata considera ca acest trend va continua.


Motivul cresterii asigurarilor de viata este determinat de cresterea nivelului de constientizare a publicului pentru nevoia de protectie si de economisire.


 La scaderea asigurarilor generale sunt mai multi factori care au contribuit, inclusiv partea de criza financiara cu toate componentele ei si faptul ca volumul primelor, in special pe partea de asigurari auto care reprezinta baza primelor de asigurare incasate la nivel de piata – peste jumatate sunt asigurari auto si cele de raspundere civila-.


A existat in piata un fel de razboi al preturilor care adus la o reducere a nivelului total de prime. Nu cred ca va putea dura mult acest proces. Sigur ca primele vor trebui sa fie aliniate la un nivel care sa sustina continuarea business-ului si de dezvoltarea lui.


Nu cred ca ar putea fi vorba de o lipsa de incredere a romanilor in institutiile financiare. Exclud acest lucru ca si motiv. Este vorba mai mult de partea economica.


In ce mod s-au schimbat tacticile concurentiale pe timp de criza?


La nivelul asigurarilor de viata, in special, nu cred ca s-au schimbat foarte mult.  Toate companiile s-au axat in special pe doua componente: de retentie a clientilor si de eficientizare a proceselor de back office. Acest lucru s-a intamplat in toata industria, si la nivel global, urmand sa fie pregatite mai bine pentru perioada in care cresterea va fi reluata.


Evident ca si achizitia de clienti noi este intotdeauna in prim-planul oricarei companii, dar, avand in vedere situatia economica la nivel global si european, sigur ca foarte mult accent s-a pus pe aceste componente de retentie a clientilor, de reducere a costurilor si eficientizare a activitatilor de back office.


Cat de receptivi vor fi romanii la programul de consiliere parentala AXA?


Normal ar fi sa aiba o mare cautare. Sigur, vom avea grija sa il anuntam si sa il comunicam intr-un mod corespunzator pentru ca oamenii trebuie sa stie despre acest lucru. Eu cred ca va avea un impact foarte mare si cred ca este foarte necesar, mai ales avand in vedere schimbarea vietii si impactul tehnologiei asupra vietii tuturor si, in special, asupra vietii copiiilor, coroborat cu faptul ca parintii au mai putin timp sa le aloce si acel timp nu intotdeauna este un timp de calitate.  Sfaturile pentru parinti sunt intotdeauna binevenite de la oameni de specialitate, si in mod deosebit in situatia noastra, de la unicul expert in Romania pe acest domeniu.


Sunt romanii mai dispusi sa investeasca in asigurari pentru copii, decat in polite pentru ei insisi?


Asigurarile pentru copii sunt pentru economie si pentru asigurarea protectiei viitorului financiar si a perioade de studii, in mod deosebit.  Parerea mea este ca aceste produse pentru copii intotdeauna vor avea mai mare cautare pentru familiile care au copii. Evident, asiguratul este aceeasi persoana, parintele, care poate sa isi faca si el o asigurare pentru economie, pentru pensii sau pentru alte momente ale vietii, dar, avand in vedere cultura familiei din Romania, in care copilul este extrem de important, consider ca vor avea o mare cautare.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2264 ori