Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Razboiul multimedia Nokia-Apple se muta in industria muzicala

Razboiul multimedia Nokia-Apple se muta in industria muzicala
Ambele companii vor sa ofere clientilor posibilitatea de a descarca continut multimedia de pe magazinele online de muzica.

Concernul Apple a luat decizia de a permite
accesul nelimitat si mai ales gratuit la serviciul de muzica digitala iTunes.
Tentativa americanilor vine mai degraba ca un raspuns la programul Nokia „Comes
with music", ce se va lansa in a doua parte a acestui an si va fi
disponibil odata cu achizitionarea terminalelor Nokia.



 



Daca Nokia domina piata telefoanelor
mobile, cei de la Apple mizeaza in continuare pe industria de divertisment.
Decizia companiei finlandeze de a lansa un site de unde poti descarca muzica
gratuit nu putea sa treaca neobservata de concernul american.



 



Totusi, gratuitatea se va resimti in pretul
de vanzare al produselor vedeta de la Apple, iPhone si iPod. Zvonurile conform
carora Apple ar putea sa reconfigureze serviciile iTunes, promovand descarcarea
gratuita de muzica circula in industria de specialitate de ceva timp.



 



iTunes, la liber in viitorul apropiat



 



In prezent, Apple negociaza cu mai multe
case de discuri pentru o afacere care sa ofere lunar utilizatorilor
posibilitatea de a se inregistra la serviciile iPhone, dar si de a beneficia de
cel de descarcare nelimitat si gratuit, atat pentru iPod, cat si pentru iPhone.



 



Momentan, nu sunt cunoscute preturile la
care se vor vinde dispozitivele Apple. Cea mai ieftina varianta de iPod costa
31 euro, in timp ce pretul celui mai ieftin terminal iPhone porneste de la 253
euro, insa numai in SUA, pentru ca in Europa sau Asia cele doua produse Apple
costa mai mult.



 



Magazinul muzical online, doar 10% din
profit



 



Oficialii concernului american sunt
dispusi sa plateasca 12 euro la fiecare tranzactie caselor de discuri, pentru
ca utilizatorii sai sa beneficieze de muzica din bibliotecile dispozitivelor.De
asemenea, serviciul de muzica digitala iTunes este mult prea valoros pentru
Apple, pentru ca acesta sa renunte la serviciile sale, sunt de parere unii
analisti din industrie.



 



"Studiourile si artistii vor dori in
continuare sa fie recompensate. Nu cred ca initiativa companiei Apple, de a
oferi utilizatorilor acces gratuit la orice fel de muzica, va avea
succes", a declarat Tim Bajarin, presedintele firmei de consultanta
Creative Strategies din statul nord-american California.



 



Chiar daca doar 10% din profitul companiei
Apple provine din serviciile promovate de iTunes, adica 1,58 miliarde euro
numai in 2007, magazinul online de muzica reprezinta un instrument important
pentru industria de profil, pentru ca ajuta la remuneratia muzicienilor. Ba,
mai mult, exista formatii celebre care prefera sa-si lanseze albumele online,
pentru ca mai apoi sa treaca si la magazinele clasice de muzica.



 



Apple a vandut, in 2007, cu 8% mai multe
unitati iPod fata de anul precedent, inregistrand un profit de 5,27 miliarde
euro. Succesul de care s-a bucurat serviciul iTunes a facut ca Apple sa devina
cel mai mare retailer muzical online din lume. In Statele Unite ale Americii,
Apple se claseaza pe locul doi, dupa celebrele magazinele Wal-Mart.



 



Popularitatea sa i-a adus insa si critici,
mai ales din cauza faptului ca Apple protejeaza descarcarea legala de muzica
si sustinea, prin diverse campanii, noi metode de a distribui muzica online, in
mod legal. Criticile apar mai ales in momentul in care utilizatorii nu pot
asculta melodiile cumparate de pe iTunes pe alte dispozitive, competitoare ale
produsului iPod, cum este aparatul Zune, al Microsoft sau modelele de la
Sandisk.



Apple urmeaza sa lanseze iPhone si in Asia,
in 2008, si isi propune sa vanda 10 milioane de terminale iPhone la nivel
global pana la sfarsitul anului in curs.



 



Concernul finlandez a deschis calea catre
site-urile de unde poti descarca musica gratuit insa, evident, cu conditia sa
achizitionezi un telefon mobil multimedia.



 



Nokia a facut primul pas



 



In cadrul unui eveniment desfasurat in
decembrie 2007 la Amsterdam, compania a lansat programul „Comes With
Music", un serviciu revolutionar care ofera utilizatorilor, la
achizitionarea anumitor dispozitive Nokia, acces nelimitat timp de un an la
milioane de melodii ale unor artisti celebri. Dupa un an, utilizatorii pot
pastra muzica descarcata, fara sa le fie teama ca aceasta va disparea odata cu
terminarea abonamentului.



 



„Ne-am propus sa le oferim utilizatorilor
experienta muzicala pe care si-o doresc – posibilitatea de a descarca nelimitat
muzica pe dispozitivul mobil sau pe calculator", a declarat Anssi Vanjoki,
vicepresedintele diviziei Multimedia de la Nokia.



 



„Chiar daca ati asculta muzica 24 de ore pe
zi, sapte zile din sapte, tot nu ati putea descoperi decat o parte infima din
creatile muzicale pe care le punem la dispozitia utilizatorilor", declara
ofocialul Nokia anul trecut. „Serviciul "Comes with Music" intruchipeaza visul
nostru de a oferi utilizatorilor muzica pe care si-o doresc, oricand si-o
doresc, recompensand in acelasi timp artistii, conform drepturilor pe care le
detin", a concluzionat Anssi Vanjoki.



 



Poate ca a exagerat putin cand a declarat
ca muzica gratuita este visul Nokia, pentru ca nimic in aceasta industrie nu
este „pe degeaba". Programul va fi lansat impreuna cu Universal Music
Group International, Nokia purtand tratative si cu alte case de discuri
importante pe plan international. La eveniment a participat si Lucian Grange,
presedinte Universal Music Group.



 



„Prin programul "Comes With Music" avem
posibilitatea de a oferi utilizatorilor un nou mod, revolutionar, de a
descoperi si de a asculta artisti noi, avand in acelasi timp acces la bogatia
fantastica de titluri de care dispune catalogul casei de discuri Universal.
Programul ofera, de asemenea, artistilor o deschidere catre publicuri noi,
intr-un mod usor si accesibil ca pret", a declarat oficialul Universal
Music Group.



 



Retelele sociale, urmatorul pas



 



Daca americanii de la Apple se limiteaza
doar la industria de divertisment, finlandezii se orienteaza si catre retelele
sociale, pentru ca acestea par sa fie cheia succesului pe viitor, si pot
reprezenta o buna sursa de venituri suplimentare.



 



Ovi - "usa" in finlandeza - ofera
utilizatorilor acces usor la continut si retele sociale existente actionand ca
o adevarata interfata cu lumea. "Ovi imbina mediul mobil, cel virtual si
cel al calculatorului intr-o experienta usor de utilizat, cu elemente comune
pentru interfata cu utilizatorul, oferind coerenta si simplitate", a
declarat vicepresedintele Multimedia de la Nokia.



 



"La inceput, Ovi a pus la dispozitie
servicii individuale de navigare, muzica si jocuri, urmand ca ulterior sa ofere
experiente integrate. Intreg mediul Ovi, precum si alte noi servicii vor fi
lansate pe toata durata anului 2008."



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1592 ori