Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Nokia: serviciile online incep sa fie de importanta strategica

Nokia: serviciile online incep sa fie de importanta strategica
Pe masura ce telefoanele se ieftinesc si concurenta creste, cel mai mare producator de telefoane mobile, Nokia, este obligat sa gaseasca noi nise pe care se poate dezvolta pe viitor, iar serviciile online par sa fie cele mai cautate: muzica, jocuri video sau celebrul site de social networking.
Platforma de jocuri video a luat numele celebrului N-Gage, desi acum nu mai este vorba despre un telefon, ci de aplicatiile software.

Nokia detine in continuare o cota de piata de circa 40% pe piata mondiala a telefoanelor mobile, dar este mai mult ca sigur ca nu va putea mentine performantele prea mult timp. Astfel, trebuie sa intre in jocul "continutului digital", al "Web 2.0", toate celelalte elemente apreciate de investitori, analisti financiari si oameni din business. Sigur, nu este nimic nou, Nokia are o prezenta constanta in domeniul serviciilor web.

Dar acum, mai mult ca niciodata, site-urile incep sa fie promovate. Nokia Music Store, Mosh, site-ul de file sharing, Ovi, site-ul de social networking si asa mai departe. "Sunt primii pasi dintr-o calatorie foarte lunga, in urma careia vor sa devina un competitor in domeniul serviciilor Web 2.0", a declarat Ben Wood, analist la CCS Insight. "Nokia are inca probleme in impunerea acestor servicii, pentru ca utilizatorii prefera brandurile deja cunoscute, precum Google", a explicat el.

In principal, Nokia se lupta cu problemele comune: dezvoltarea de platforme software, testarea lor pentru a elimina erorile, adaptarea lor la cerintele utilizatorilor. Compania a anuntat ca N-Gage va fi accesibil tuturor proprietarilor de telefoane N81 si i-a rugat pe acestia sa testeze sistemul si sa isi spuna parerea. "Este o miscare foarte buna. De asta are nevoie compania in conditiile in care operatorii au lasat balta industria jocurilor", a declarat managerul Digital Chocolate, firma care dezvolta jocuri pentru telefoane mobile.

El sustine ca aproape 90% dintre achizitiile de jocuri pentru telefon se fac prin portalurile operatorilor. Acestia castiga mult, atat ca trafic de date, cat si ca incasari din vanzari, dar nu fac absolut nimic pentru a promova jocurile. "Daca Nokia si-aa sumat sarcina de a creste aceasta piata, este un lucru pozitiv pentru toata industria", a declarat seful Digital Chocolate.

In 2007, piata jocurilor video pentru telefonul mobil a fost totusi de circa 3,2 miliarde de dolari la nivel mondial. Analistii spun ca in 2012 aceste incasari vor fi mai mult decat duble, de circa 7,2 miliarde de dolari.

Pe de alta parte, site-urile de sharing al Nokia sunt realizate cu tehnologia companiei Twango, pe care nokia a cumparat-o anul trecut. Investitia a fost facuta dupa ce multe analize au aratat ca marile site-uri de social networking, precum MySpace, Facebook sau Bebo mizeaza pe utilizatorii cu celular pentru cresterea traficului si a veniturilor. Incasarile acestor site-uri sunt de abia 2-3 miliarde de dolari pe an, dar vor creste la 30 de miliarde de dolari in 2012.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1239 ori