Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Nokia Mosh nu e Yahoo Mash. Dar e aproape

Nokia Mosh nu e Yahoo Mash. Dar e aproape

Cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, Nokia, si-a lansat ieri serviciul "social networking" pentru posesorii de celulare si l-a botezat Mosh, in ciuda faptului ca Yahoo tocmai a anuntat un site de relatii sub numele de Mash.

Ideea ii apartine lui George Linardos, unul dintre oficialii companiei care a fost trimis la o sesiune de sase saptamani de schimburi de idei in vederea descoperirii unui nou segment de business pe care Nokia poate deveni lider de piata.

Impreuna cu echipa sa, Linardos a venit cu ideea sa se realizeze un site de relatii al tuturor fanilor Nokia, iar din proiectul sau s-a nascut http://mosh.nokia.com, site accesibil utilizatorilor de celulare. Din primele estimari, utilizatorii sunt incantati.

Deocamdata, site-ul nu a fost promovat, el a fost descoperit de pasionati, care au transmis vestea mai departe, iar in cateva luni s-a ajuns la 6 milioane de utilizatori inregistrati. "Noi am deschis serviciul. Nu stim exact spre ce ne indreptam si nu dirijam lucrurile intr-o directie anume", a declarat un oficial.

Nokia a devenit insa astfel primul mare producator de telefoane care intra puternic in spatiul virtual si care foloseste tehnologiile Web 2.0.

"Pozitia dominanta pe piata telefoanelor mobile permite Nokia sa atace segmente noide piata, in ideea de a crea noi surse de venit pentru viitor", a declarat un analist citat de presa americana. Niciun rival al companiei dintre firmele mari nu a adoptat o astfel de strategie, cel putin nu inca in mod deschis.

Desi Nokia are un succes enorm pe segmentul telefoanelor mobile, se confrunta cu o concurenta tot mai mare, si pe online, si pe segmentul GPS, dar si pe domeniul telefoanelor inteligente. De aceea, orice initiativa nou este vazuta acum de analisti ca extraordinar de pozitiva. "Pe termen scurt, initiativele web pot face telefoanele mobile si mai dorite. Pe termen lung, poate deveni o sursa de venit pentru companie", a declarat analistul.

Nokia a facut Mosh astfel incat serviciul este optimizat pentru telefonul mobil, dar poate fi accesat si de pe calculatorul de acasa. Conform statisticilor companiei, patru din cinci utilizatori provin de pe celulare, restul fiind la PC.

Pina la aceasta ora, serviciul a fost vizitat de utilizatori din peste 100 de tari. "Cei mai interesati par sa fie cei din India, dar am avut utilizatori din toata lumea", a declarat oficialul Nokia. "Cei din Rusia si din Africa de Sud sunt de asemenea extrem de numerosi", a povestit el.

Mosh evolueaza la fiecare 4-6 saptamani, fiind modificat design-ul si functionalitatea site-ului, in conformitate cu evolutia internetului si dorintele utilizatorilor, un ritm extrem de rapid fata de evolutia normala a unui business. Telefoanele mobile se schimba abia la un an, releva cercetarile Nokia.


Bloombiz

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1078 ori