Daca in urma cu cativa ani, ziarele isi publicau articolele gratuit pe Internet in speranta de a aduce cifre mai mari de trafic si deci castiguri din reclame online, acum tot mai multe publicatii impun taxe de acces la continut.
Printre primii care au impus plata de acces la articole au fost marile ziare economice ale lumii, The Wall Street Journal si Financial Times. Rupert Murdoch a impus acelasi model pentru ziarele The Times si Sunday Times, in 2010.
La The Wall Street Journal, cel mai cunoscut ziar economic din lume, detinut acum de News Corp., utilizatorii fara abonament au acces doar la primele randuri din stire; cei care vor mai mult trebuie sa platesca cei 1,99 dolari (1,14 euro) pe saptamana pentru acces pe site-ul ziarului.
Un model ceva mai diferit ofera cei de la The New York Times, care au cel mai accesat site al unui ziar de la nivel mondial. Utilizatorii pot citi gratuit pana la 20 de stiri inainte de a li se propune un abonament.
In Slovacia pu­blisherii de presa scrisa au pus tot continutul contra cost, lansand un abonament general.
Sistemul le permite abonatilor oricareia dintre publicatiile participante sa plateasca 2,9 euro si sa primeasca in schimb timp de o luna acces la toate stirile publicatiilor care fac parte din grupul care s-a constituit pentru taxarea stirilor.