Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Rupert Murdoch: accesul pe WSJ.com va fi gratuit

Rupert Murdoch: accesul pe WSJ.com va fi gratuit

Patronul News Corp. Rupert Murdoch a anuntat ca, desi site-ul Wall Street Journal a ajuns la peste un milion de utilizatori platitori de taxa, accesul va deveni in curand gratuit, pentru ca incasarile din publicitate sunt mai importante, scrie presa americana.

"Studiem aceasta problema si cred ca vom trece la versiunea gratuita, pentru a avea in loc de un milion de abonati de 10-15 ori mai multi, in toate colturile lumii", a declarat Rupert Murdoch in momentul prezentarii rezultatelor financiare ale companiei News Corp., mai bune decat anticipau analistii financiari.

Declaratia lui vine intr-un moment in care multa lume a comentat negativ zvonurile privind accesul gratuit pe site, iar multi au spus ca sunt doar zvonuri nefondate. WSJ.com tocmai a anuntat saptamana trecuta trecerea pragului de 1 milion de abonati platitori, care au adus venituri de circa 50 de milioane de dolari pe an.

Acestea se adauga veniturilor din publicitate realizate acum, mai mari din cauza caracterului exclusivist al site-ului.

News Corp a reusit dupa multe luni de negocieri sa primeasca aprobarea pentru achizitia Dow Jones & Co, cea mai mare firma de informatii financiare din lume. Tranzactia este prevazuta a fi parafata in trimestrul al patrulea al anului, actionarii companiei urmand sa se intalneasca pe 13 decembrie, la New York, pentru a vota asupra problemei.

Rupert Murdoch a reafirmat faptul ca eliminarea pretului de la abonament va dopa audienta site-ului, iar acest lucru va atrage mult mai mult publicitarii care acum sunt plini de bani cand vine vorba de mediul online.

Patronul News Corp s-a intalnit cu actionarii sai parteneri la Adelaide, in orasul din care a pornit compania sa, care initial detinea un ziar, mostenit de Murdoch de la tatal sau. El a declarat ca afacerile merg mai bine ca niciodata si ca cererea pentru publicitate este mai mare ca oricand, in ciuda problemelor imobiliare din SUA.

"Trimestrul trei s-a incheiat foart bine si crestem foarte puternic", a declarat el. Este prea devreme pentru a ridica estimarile pentru tot anul, dar probabil ca veniturile vor creste cu peste 10% (double digit growh) fata de anul trecut.

Grupul media nu a fost afectat deloc de criza imobiliara si de falimentul unor firme din domeniu, in paralel cu decizia altora de a opri orice investitie pina la normalizarea situatiei. Chiar daca nu s-ar mai face reclame pe segmentul imobiliar / financiar - bancar, impactul nu ar fi extraordinar de mare, deoarece cresc investitiile din toate celelalte segmente ale economiei.

Publicitatea din SUA contribuie cu 23% la cifra de afaceri a grupului, iar daca aceasta ar scadea cu cateva procente, maxim 10%, acest lucru nu ar afecta grupul in sine.

Dow Jones, care detine WSJ.com si evident editia tiparita a celui mai citit ziar de business din lume, mai are sub control agentia de stiri financiare Dow Jones Newswires, revista Barron's, Market Watch, Far Eastern Economic Review si grupul ziare locale Ottaway.

Bloombiz.ro Newsletter
Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 968 ori