Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Murdoch incheie era mogulilor media

Murdoch incheie era mogulilor media

Rupert Murdoch este ultimul reprezentant al unei specii pe moarte: "mogulii din mass-media". Oricum s-ar termina scandalul in care este implicat imperiul sau, cel mai sanatos lucru pentru companie ar fi retragerea sa de la conducere.

Murdoch a aparut pe 19 iulie in fata unui comitet parlamentar pentru a explica cum de a ajuns interceptarea telefoanelor o practica obisnuita in presa  britanica. 

De asemenea, a fost acuzat ca News Corp., gigantul media pe care il conduce, a dat mita de peste 100.000 de lire sterline politiei. 


Murdoch a mai trebuit sa raspunda la intrebari legate de cazierul dubios a doi dintre angajatii sai. 


Mogulul a facut pauze alarmant de lungi si a bajbait raspunsurile.  


Afacere de familie


In ciuda acestui scandal, pretul actiunilor companiei este in crestere. 


In mod normal, un sef slabit nu face o companie sa para mai puternica. Dar News Corp. nu este o companie obisnuita, ci una de familie.


Murdoch (80 de ani), care este atat presedinte cat si CEO al News Corp., pare decis sa conduca afacerea pana in momentul in care le poate da fraiele unuia sau mai  multora dintre copiii sai. 


Interesele familiei si cele ale companiei par a fi divergente. 


Politicienii si publicul il percep in mod diferit pe Murdoch. Pentru primii, acesta este arhitectul viclean al unui imperiu media, cel care face si desface cariere  politice.


Pentru ceilalti este un "junghi in coasta", un impediment in calea functionarii normale a News Corporation. 


Pe masura ce se apropie de momentul pensionarii, compania pare din ce in ce mai puternica. 


Mass-media s-a schimbat atat de mult, incat Murdoch  este total rupt de realitate. 


In acest context, putem spune ca Murdoch este ultimul mogul media. 


In trecut, industria media era reprezentata aproape in totalitate de familii puternice. Londra avea familia Rothermere, Los Angeles ii avea pe Chandler. 


Studiourile de la Hollywood au aparut tot ca business de familie. 


Dar o combinatie intre reglementari si tehnologie a spart monopolurile din media. 


Internetul diminueaza domninatia mass media, mutand puterea in mana start-up-urilor, a bloggerilor si a companiilor precum Google si Yahoo!. Pentru toti acestia,  presa este o afacere periferica, nu o pasiune arzatoare. 


Parintele tabloidului


Murdoch a mostenit cateva ziare pe care le-a transformat intr-un imperiu media. 


Cand a ajuns in Marea Britanie in 1960 a inventat conceptul de tabloid - un amestec de sexualitate, agresiune politica si crime. 


In America a dat drumul a trei mari canale TV. Fox News Channel i-a infuriat pe liberali, dar acest lucru nu a stat in calea profiturilor explozive. 


News Corp. are nevoie de un management sanatos si puternic. News Corp. a avut un rol important in impiedicarea disparitiei presei print. Iar curajul lui Murdoch a  ajutat la construirea unei companii indraznete. 


Dar curajul este impregnat in companie. Nu va disparea daca Murdoch pleaca de la conducere.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1168 ori