Loteria, cel mai valoros brand din Romania

Marti, 03 Noiembrie 2009, ora 18:35
1251 citiri
Loteria, cel mai valoros brand din Romania

Brandul Loteria Romana, estimat la 38 de milioane de euro, este cel mai scump din Romania, dar ocupa ultimul loc intr-un top al celor mai valoroase marci din 24 de state europene, intocmit de Institutul European al Brandurilor din Viena.

Valoarea totala a celor mai importante zece branduri din Romania este de 88 de milioane de euro, potrivit unui comunicat al institutului.

Prima pozitie este ocupata de Nokia (Finlanda), cu o valoare a brandului de 35,22 miliarde de euro, urmat de LVMH (Franta) - 32,36 miliarde de euro si InBev (Belgia) - 26,93 miliarde de euro.

Printre marcile reprezentand cele 24 de state se regasesc Vodafone (Marea Britanie) - 23,8 miliarde de euro, Mercedes (Germania) - 19,4 miliarde de euro, Nestle (Elvetia) - 17 miliarde de euro, Red Bull (Austria) - 12,74 miliarde de euro, Fiat (Italia) - 12,67 miliarde de euro sau Carlsberg (Danemarca) - 8,2 miliarde de euro.

Slovenia este reprezentata in top de producatorul de electrocasnice Gorenje - 458 milioane de euro, Cehia de compania de jocuri de noroc Sazka, a carei marca este evaluata la 444 milioane de euro, Ungaria de grupul financiar OTP Bank - 436 milioane de euro, Bulgaria de compania energetica NEK - 286 milioane de euro, Slovacia de furnizorul de utilitati SPP - 194 de milioane de euro, iar Croatia de Hrvatska Radiotelevizija - 128 de milioane de euro.

Top zece din clasamentul celor mai valoaroase 50 de branduri ale corporatiilor din Europa:

1 - Nokia - 35,22 miliarde de dolari, mai putin cu 8% fata de 2008

2 - LVMH (Franta), in scadere cu 7,3%

3 - InBev (Belgia) - 26,93 miliarde de euro, in urma unei cresteri de 56%

4 - Vodafone (Marea Britanie) - 23,8 miliarde de euro

5 - Unilever (Marea Britanie) - 22,83 miliarde de euro

6 - Telefonica (Spania) - 15,14 miliarde de euro

7 - Mercedes (Germania) - 19,39 miliarde de euro

8 - Deutsche Telekom (Germania) - 19,1 miliarde de euro

9 - BMW (Germania) - 18,76 miliarde de euro

10 - SAB Miler (Marea Britanie) - 18,35 miliarde de euro

UniCredit (Italia) ocupa locul 31, cu o valoare a brandului de 9,12 miliarde de euro, in timp ce Generali (Italia) se afla pe pozitia 35, cu 8,33 miliarde euro, iar Allianz pe 37, cu 8,14 miliarde euro. Institutul European al Brandurilor a analizat pentru clasamentul din 2009 peste 3.000 de branduri din 24 de tari europene. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#loterie, #vodafone, #mercedes, #nestle , #stiri Nestle