Grupul american Kraft Foods a vandut divizia de pizza catre Nestle pentru 3,7 miliarde de dolari si va utiliza o parte din incasari pentru a imbunatati oferta ostila de preluare a companiei britanice Cadbury, de 10 miliarde lire, prin majorarea componentei cash si reducerea celei de capital.
Nestle a anuntat totodata, marti, ca nu are nicio intentie sa intre in cursa pentru preluarea Cadbury, punand capat astfel speculatiilor din piata pe aceasta tema, precizeaza Mediafax.
Kraft va majora cu 60 de centi pe actiune componenta cash a ofertei de 10,2 miliarde lire (11,36 miliarde euro) inaintata pentru Cadbury, reducand totodata numarul de actiuni proprii puse in joc pentru a mentine valoarea finala a tranzactiei.
"Am luat aceasta decizie deoarece unii actionari Cadbury si-au exprimat dorinta de a beneficia de majorarea ofertei cash", se arata intr-un comunicat al Kraft.
Cadbury a respins oferta Kraft, apreciind ca subevalueaza compania, iar actionarii producatorului britanic de ciocolata si dulciuri au aratat ca grupul american ar trebui sa majoreze semnificativ oferta pentru a le atrage atentia.