Romanii au devenit mari consumatori de inghetata

Sambata, 05 August 2006, ora 06:52
940 citiri

Romanii consuma din ce in ce mai multa inghetata, in special in sezonul cald, astfel ca producatorii si comerciantii estimeaza o crestere cu 40 la suta a vanzarilor anul acesta.Cresterea vanzarilor se datoreaza atat ca urmare a conditiilor meteo favorabile consumului, a orientarii consumatorului individual catre inghetata ca desert, dar si a cresterii numarului de unitati de alimentatie publica.

Daca in 2004 piata romaneasca de inghetata s-a ridicat la circa 35.000 euro, in 2005 acesta a crescut cu 35 la suta, iar producatorii autohtoni estimeaza la 70.000- 100.000 euro ( 25- 30.000 tone anual) vanzarile in 2006.

In luna iulie a acestui an vanzarile producatorilor au crescut cu 50 la suta, fata de aceeasi perioada a anului trecut. In sezonul cald vanzarile sunt de patru ori mai mari decat in extrasezon, iar in conditii meteo favorabile, in luna mai se realizeaza cel mai mare volum al vanzarilor.

In general, peste 50 la suta din vanzarea anuala de inghetata se inregistreaza in lunile mai, iunie si iulie. Si in hypermarketuri vanzarile de inghetata cu crescut cu 35 la suta in lunile calde. Reprezentantii producatorilor spun ca se observa o crestere a consumului de inghetata si in perioada rece. In acest caz, hypermarketurile si supermarketurile joaca un rol important in schimbarea obiceiurilor de consum.

Potrivit statisticilor, consumul de inghetata in randul romanilor ajunge la 1,1 kg pe cap de locuitor, in crestere fata de anii trecuti (cand era de circa 0,6kg). Cu toate acestea nivelul consumului este redus fata de alte tari europene. Un roman consuma de 3-8 ori mai putina inghetata decat un polonez sau un ungur si aproape de 20 ori mai putin decat un italian sau un american.

Ungaria sau Cehia inregisteaza un consum de peste trei kg pe cap de locuitor, Polonia de patru kg, Italia de 17 kg, Belgia de 15,5 kg iar Suedia de 13kg. Gusturile au devenit mai rafinate, se cauta produse "speciale" la preturi normale, se doresc produse variate, care sa atraga prin ambalaj si continut. In top, raman aromele de ciocolata, vanilie si capsuni. Se observa o crestere in timp a vanzarilor produselor premium, ceea ce dovedeste ca in Romania consumatorul devine din ce in ce mai interesat de acest sortiment.

Primele trei companii romanesti cu cea mai mare cota de piata sunt Delta, Napolact si Kubo Ice Cream

Bloombiz