După pandemia de Covid-19, foarte mulți angajatori au păstrat un sistem de muncă de acasă, care s-a transformat într-un sistem hibrid. De la an la an, tot mai mulți angajați revin la birou, arată un studiu al consultantului imobiliar Colliers România.
Analiștii din cadrul companiei atribuie revenirea la birou faptului că spațiul este văzut ca unul în care angajații se pot conecta, conform unui comunicat remis marți, 28 mai, Ziare.com. Colliers, care are un total de peste 300 de chiriași în clădirile pe care le administrează în București, Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov, a studiat prezența angajaților acestor companii la birou.
Numărul angajaților care se prezintă și lucrează în clădirile de birouri a crescut la aproximativ 55% în primul trimestru al lui 2024, față de 40% în aceeași perioadă a anului trecut. Compania transmite că a inclus în evaluare și zilele de luni și vineri, care influențează în mod semnificativ media prezenței. Această evoluție se reflectă și în analiza traficului la principalele stații de metrou din București, unde se remarcă modificări semnificative ale fluxului la orele de vârf către și dinspre locul de muncă.
„Un semn evident că biroul este acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spațiu esențial în care oamenii se pot conecta și sunt încurajați să lucreze la capacitate maximă prin intermediul unor noi experiențe legate de viața de birou este și apariția unor noi poziții în organigrama companiilor, precum cea de Workplace Experience Manager. De asemenea, o altă tendință importantă este impunerea unui număr minim de zile de prezență la birou de către marile companii. Aceste constatări subliniază importanța interacțiunii umane și a culturii organizaționale pentru motivația angajaților și indică și o modificare în abordarea echilibrului între viața profesională și cea personală”, subliniază Oana Adjudeanu, Head of Business Operations Asset Services la Colliers România.
Consultantul imobiliar a observat și un interes crescut al angajatorilor pentru organizarea de evenimente cu prezență fizică.
„Organizăm diverse evenimente destinate chiriașilor în cadrul mai multor proiecte pe care le administrăm, cum ar fi concursuri, ateliere, acțiuni caritabile, workshop-uri educaționale și expoziții. Am fost plăcut surprinși să observăm nivelul de entuziasm al chiriașilor noștri și dorința lor de a participa activ la crearea mai multor oportunități de interacțiune și întâlnire la birou. Beneficiile directe pentru aceștia sunt evidente - chiar și într-un mediu de muncă digitalizat și orientat spre lucrul de la distanță, interacțiunile umane contribuie la menținerea culturii organizaționale, sporirea productivității și, cel mai important, creșterea retenției angajaților. Altfel spus, conexiunea pe care o avem cu colegii ne aduce o stare de bine și ne motivează să ne prezentăm la birou, chiar și atunci când trebuie să petrecem cel puțin o oră în trafic”, completează Oana Adjudeanu, făcând referire la un studiu recent la nivel global, care a evidențiat că peste 40% dintre angajații întrebați de ce aleg să vină la birou au răspuns că pentru ei contează ce alți colegi mai sunt prezenți în acea zi, iar peste 30% se orientează în funcție de evenimentele organizate în cadrul companiei.
Colliers România administrează aproximativ 640.000 de metri pătrați de spații imobiliare, dintre care aproape 600.000 metri pătrați reprezintă birouri. Compania oferă servicii de administrare aferente unor bugete anuale de peste 26 de milioane de euro, ajutând la optimizarea acestor cheltuieli pentru proprietarii care au ales să externalizeze aceste servicii.
...citeste mai departe despre "Tot mai mulți angajați se întorc la birou. Mai mult de jumătate se prezintă acum fizic la muncă, spun analiștii din imobiliare" pe Ziare.com