Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Numarul de telefon va putea fi pastrat in cazul schimbarii companiei de telefonie

Numarul de telefon va putea fi pastrat in cazul schimbarii companiei de telefonie

Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului ar putea fi obligati sa ofere abonatilor, la cerere, posibilitatea de a-si pastra numarul de telefon atunci cand schimba compania de telefonie, potrivit unui proiect supus dezbaterii publice de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).

In termen de noua luni de la data adoptarii acestor conditii de catre presedintele ANRCTI, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului vor avea obligatia de a oferi abonatilor, la cerere, portabilitatea numerelor geografice sau non-geografice.

'Posibilitatea abonatilor de a-si pastra numarul de telefon atunci cand schimba compania de telefonie le asigura o mai mare libertate de alegere, nefiind constransi de obligatia de a-si informa rudele, prietenii sau partenerii de afaceri despre schimbarea numarului. Realizarea portabilitatii numerelor va da un nou impuls concurentei de pe piata de comunicatii din Romania, unde exista in prezent peste 19 milioane de utilizatori de servicii de telefonie fixa si mobila.', a declarat presedintele ANRCTI, Dan Georgescu.

Portarea numarului se va face numai la cererea abonatului, in momentul in care acesta renunta la serviciile unui furnizor de servicii de telefonie destinate publicului (furnizor 'donor') si doreste sa semneze un contract cu alt furnizor (furnizor 'acceptor').

Realizarea procesului de portare este in totalitate responsabilitatea furnizorului acceptor, care initiaza acest proces in momentul primirii cererii de portare de la utilizatorul final, cerere pentru care proiectul de decizie stabileste si un formular standard. Termenul de finalizare a procesului de portare nu poate depasi, cu unele exceptii, zece zile lucratoare.

Proiectul de decizie evidentiaza implicatiile implementarii portabilitatii numerelor atat asupra furnizorilor de servicii de comunicatii electronice, cat si asupra abonatului care isi porteaza numarul.

Pentru informarea corecta a utilizatorilor finali cu privire la portabilitatea numerelor, companiile de telefonie au obligatia de a oferi informatii detaliate, clare si actualizate cu privire la serviciul de portabilitate, inclusiv referitoare la tarifele practicate pentru acest serviciu si pentru apelurile realizate catre numerele portate. Astfel, informarea de catre furnizori se va realiza in doua modalitati: prin serviciul de informatii privind portabilitatea numerelor, un serviciu de relatii cu clientii, oferit cu titlu gratuit, precum si prin publicarea pe pagina proprie de Internet.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 782 ori