Publicitatea pe dispozitivele mobile va creste cu 62% in 2012

Joi, 02 August 2012, ora 17:07
1103 citiri
Publicitatea pe dispozitivele mobile va creste cu 62% in 2012

Vanzarile de publicitate pe dispozitivele mobile ar putea creste cu 62% in acest an, dublandu-se in Statele Unite ale Americii, care se vor situa pe primul loc in clasament, in fata Japoniei.

Din suma de 6,43 de miliarde de dolari alocata pentru publicitatea pe dispozitivele mobile la nivel mondial in 2012, circa 2,3 miliarde de dolari merg catre piata din Statele Unite, potrivit unui studiu al eMarketer.

De asemenea, potrivit cercetarii, este de asteptat ca Japonia sa piarda prima pozitie in clasamentul tarilor care atrag cei mai multi bani din publicitatea pe dispozitivele mobile.

"Piata de publicitate pe dispozitive mobile este mai matura in Japonia, fapt care conduce la o crestere mai putin semnificativa decat cea de pe piata nord-americana", se spune in studiul eMarketer.

Astfel, este de asteptat ca publicitatea pe dispozitivele mobile din Japonia sa creasca cu 27,2%, pana la 1,74 miliarde de dolari, in 2012, fata de plus 35,4% in 2011.

Dispozitivele mobile constituie sectorul care cunoaste cea mai rapida dezvoltare in privinta vanzarilor de publicitate. Totusi, publicitatea pe aceste dispozitive reprezinta inca o suma foarte mica din veniturile globale din publicitate - respectiv circa 1% din totalul veniturilor din publicitate la nivel mondial, se mai spune in acelasi studiu.

"Va trebui sa treaca mult timp pana cand publicitatea pe dispozitive mobile sa ajunga mediile traditionale, precum televiziunea, presa scrisa si Internetul", potrivit studiului eMarketer.

In timp ce publicitatea pe dispozitivele mobile din regiunea Asia-Pacific ar reprezenta 2,56 miliarde de dolari, America de Nord se apropie de 2,4 miliarde de dolari, in timp ce veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile in Europa de vest ajung la doar 1,3 miliarde de dolari.

Publicitatea pe Internet va creste cu 21% in 2012

Potrivit unui alt studiu eMarketer, publicitatea pe Internet va cunoaste o crestere de 21% in 2012, pana la 107,3 miliarde de dolari. Internetul va atrage astfel mai mult de o cincime din sumele alocate publicitatii la nivel mondial (505 miliarde de dolari - o crestere de 5%).

Si in privinta publicitatii pe Internet, Statele Unite ale Americii ocupa primul loc, cu 39,5 miliarde de dolari, in timp ce Japonia se situeaza pe pozitia a doua, cu 9,6 miliarde de dolari, iar China pe locul al treilea, cu 7,36 miliarde de dolari. Insa este de asteptat ca, in 2014, China sa intreaca Japonia in privinta veniturilor atrase din publicitatea pe Internet.

#publicitate dispozitive mobile, #vanzari publicitate dispozitive mobile, #publicitate internet , #Telefoane mobile